Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Hvilket surfebrett?
#4588 17/11/2012 4:56 PM
Jean Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Jeg har lenge hatt lyst til å begynne å surfe, men hvilke brett starter man med? Må innrømme at jeg har liten peiling på brett. Hva er best å starte med? Merker, navn, nettsider osv. Noen proffe eller beleste som vet hva jeg skal se etter? Trenger litt facts folkens!

Re: Hvilket surfebrett?
Jean #4589 26/12/2012 11:35 PM
Fersking
Fersking

Hei, Jean!

Veldig mange begynner med et typisk longboard. Denne typen brett passer perfekt for vanlige norske bølger siden de er lette å ta mindre bølger med. Longboards er mye stødigere, lettere å padle og enklere å reise seg på enn shortboards.

Longboard er heller ikke noe man trenger å "vokse fra" senere heller! Mange proffe surfere som surfer med longboard. Dette blir en annen surfestil enn den man ser med shortboards. Longboard er mer grasiøst, mens shortboard er mer fart og stilige triks.

Kjøp gjerne brukt!

Her er det en som er passe dreven på longboard, C. J. Nelson: http://www.youtube.com/watch?v=cQRfYbHgfiw 

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå