Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Valg av skallbukse
#58893 03/11/2013 4:58 PM
Jonas Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Hei! Skal investere i en skallbukse som jeg skal kunne bruke hele året. Bør være høy. Skal brukes til ski kjøring-gåing om vinteren, og skal brukes om sommeren på fjellet også som en overtreksbukse. Bør være gore tex. Jeg har vurdert en del bukser, men ser de kommer med snølås på bena, hvordan er dette på sommeren med tanke på pusting o.s.v

Håper på svar!

Jonas  :D

Re: Valg av skallbukse
Jonas #58894 03/11/2013 5:11 PM
Fersking
Fersking

Norrøna trollveggen er en litt smalere modell, og kan kanskje funke sommerstid! Irriterende med brede bein på sommerfjellet.. Når det gjelder lufting har jo de fleste åpning hele veien ned... men ser at det kan bli litt mye stoff. Hvorfor skal du ha høy bukse om sommern? Haglofs har rimelige Gore-Tex bukser til sommersbruk hvis du kan vurdere å kjøpe to:) Jeg kjøpte en på salg til 999,-, og den funker veldig bra.

Re: Valg av skallbukse
Jonas #58895 03/11/2013 5:26 PM
Jonas Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Har sett på norrøna trollveggen, og har jakken, men tenker på en grei allround bukse, vurdert denne her også: http://www.thenorthface.com/catalog/sc-gear/mens-pants-shorts/men-39-s-free-thinker-bib.html?variationId=70M&variationName=TNF%20YELLOW

ettersom denne her kan man ta av den høye delen... dette blir jo en bukse som en hvilket som helst annen bukse utenom at det er snø lås på bena!