Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
GoPro 3
#58768 29/04/2013 8:06 PM
martin Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Heisann

Skal kjøpe meg GoPro kamera og trenger litt råd. Black Edition ligger på rundt 3000 og er vel det beste, men de i butikken sa at man må ha en relativt god pc for å kunne redigere og overhodet se klippene. De har hatt flere som har ringt inn, fordi de ikke kan se klippene pga pcen ikke er god nok. Det er også 60 bilder per. sekund og bedre kvalitet enn HD. Men trenger jeg dette? Hadde det vært det samme å kjøpe GoPro 3 silver? Siden jeg vil jo ikke bruke den beste grafikken uansett, for det har jeg ikke pc til

Setter pris på all hjelp og synsvinkler smile

Re: GoPro 3
martin #58769 30/04/2013 11:22 PM
Fersking
Fersking

Kjøp deg ett Gopro hero2, da det er like bra som Black edition, og bedre enn både white and silver edition, ja de er litt mindre, men det er alt. Penger spart og like bra!!!

martin #58770 30/04/2013 11:33 PM
Medlem
Medlem

Hero 2 like bra som Black Edition? Det var dagens ...Black Edition er i en soleklar klasse for seg selv. Silver edition og Hero 2 er dog ganske like.

martin #58771 01/05/2013 3:56 PM
Fersking
Fersking

Silver og white er i utgangspunktet samme kameraet som Hero2, med noen ekstra funksjoner som innebygd wifi. Black edition har en helt ny linse og bildebrikke, som gir mye bedre bilde. Bl.a. har du mulighet for mye høyere framerate (antall bilder pr sekund, fps) med black edition.. Jeg har brukt 1080p med 60 fps mye, den gir helt latterlig god bildekvalitet. 60fps er også nok til å kunne få til kule slowmo-shots. På silver edition er vel 1080p begrensa til 30fps. Høyere framerate gir klarere video når ting skjer i høy fart (typ på ski).Det er som regel skjermen som er begrensa - det er ikke noe vits i å filme i 2.7k hvis du ikke har en skjerm som kan vise det, og det er det mange ikke forstår. Apples skjerm klarer vel å kjøre 2.7k, mens en nyere laptopskjerm ofte stopper på 1080p eller 1440p. Viktig å kjøpe riktig minnekort også, og ikke bare det første og billigste.. med Black edition MÅ du ha et "class 10" SD-kort, iom. at ingen av de andre korta er raske nok til å kunne holde følge med kameraet.Alt i alt: skal du først bruke penger på et GoPro, gå for black edition. Tusenlappen dyrere, men MYE, MYE bedre. Begrensninga ligger ikke i kameraet, men i brukeren smile

Edit: hvis det ikke holder, kan du se denne: http://www.youtube.com/watch?v=yZvPBBHAuiI. Legg merke til videoene med lite lys. Black edition og Hero2 like gode, sa du?Med black edition får du også med den stilige fjernkontrollen som er ekstremt handy når du har kameraet på hjelmen. 

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå