Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
POSTEN Norge
#58742 10/04/2013 7:02 PM
Entusiast
OP Offline
Entusiast

Hei! Er det fler enn meg som opplever dårlig leveringstider fra Posten Norge? og som er dritt lei?!

Har bestilt meg nye ski fra Tyskland. UPS stod for sendingen fra Tyskland-Norge så tok Posten over. Ifjor bestilte jeg noe fra Bergen, det tok Posten 6 dager for å få den til Drammen, for UPS tok det 5 DAGER fra Tyskland-Norge, og nå må jeg vente 2 dager ekstra pga Posten bruker 2 dager fra Oslo-Drammen, det begynner jeg å bli dritt lei av! Er det noen fler som er lei av dette? Vente på en pakke i 2 dager som er under 1 time unna?

Re: POSTEN Norge
JibbeLars #58743 10/04/2013 8:13 PM
Fersking
Fersking

Både og. Har venta i noen dager på at varer skal komme fra Gardermoen til midt i Oslo (burde ikke ta mer enn MAX en og en halv dag?), men av og til går det fort, spesielt innenlands leveranser. UPS er overlegne, det er liten tvil om det - ta iPhone-service som et eksempel. Tar gjerne ikke mer enn 5 dager fra de henter den til den har vært i Nederland og blitt sendt tilbake på døra di. Men det blir vanskelig å sammenligne de store privateide fraktbyrående mot relativt lille, statseide Posten. UPS har over 15 mill leveranser om dagen, sier seg selv at de ikke har råd til å ha ræva logistikk. Posten overlever uansett, da det nesten er det eneste alternativet til folk flest her til lands. Men det går jo alltids ann å betale ekstra for bedre leveranser når man bestiller fra utlandet.

Re: POSTEN Norge
JibbeLars #58744 10/04/2013 9:09 PM
Entusiast
OP Offline
Entusiast

Det er sant. Men det er så grusomt irriterende å måtte vente på en pakke i 2 dager når man kunne brukt 2 timer på det med kjøring og registrering..

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå