Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Noen som har erfaring med Intuition innerstøvel
#58566 29/01/2013 5:36 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Lurer på å kjøpe Intuition Luxury innerstøvel https://intuitionliners.com/the-liners/luxury/ Noen som har erfaring med disse, Står att du ikke trenger såle i dem? Fårstår det sånn att de er tykke i bunnen, men former dette seg etter foten? Kom med erfaring og innspill.

Re: Noen som har erfaring med Intuition innerstøvel
SUGARDADDY183 #58567 30/01/2013 8:48 AM
Entusiast
Entusiast

Intuition er referansen i dagens thermoformbare innerstøvler og brukes av mange skoleverandører allerede - spesielt i de dyreste skoene.

Luxury liner bør funke knall hvis du ikke har behov for såle. Selv ville jeg aldri kunne hatt de da jeg har så høy fotbue og vrist at jeg må ha såler.

SUGARDADDY183 #58568 09/02/2013 7:31 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Da var de bestilt. Tok sjansen. Regner med att sålen er i samme foam som resten, og vil forme seg etter foten. Da blir de jo som en såle. Kommer med oppdatering når de har ankommet, og jeg har fått dem tilpasset.

SUGARDADDY183 #58569 15/03/2013 11:29 PM
Fersking
Fersking

Hvor bestilte du fra? finnes det forhandlere i Norge med et utvalg av modellene (og kunnskap til å hjelpe meg å velge riktig) eller må de bestilles direkte fra nettbutikken i the US of A?

Jeg er ikke fornøyd med lineren i mine Tecnica Cochise 120, den lar seg rett og slett ikke forme nok. For tjukk en plass, og tar ikke opp nok volum en annen plass.

SUGARDADDY183 #58570 16/03/2013 12:35 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

J0ffen: da bør du støpe deg en Liner, ingenting slår det.

SUGARDADDY183 #58571 17/03/2013 1:57 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Innerstøvlene i første modell av cochise 120 er veldig dårlig. Årets modell skal være langt bedre har jeg hørt. Det er forøvrig Tecnica Cochise 120 jeg også skulle ha innerstøvlene til. Foehandlere i Norge er det dårlig med, så jeg bestilte fra Intuition i USA. Bestilte den som heter luxury, men det viste seg att de ikke hadde den i min størrelse i medium volum. Fikk mail om det, og att de skulle få den inn i løpet av noen dager. Det fikk de ikke, så jeg endte opp med å bestille den som heter Pro Tour som er identisk med Luxury. Eneste forskjell er att Pro Tour har en flex sone over ankelområdet for att den skal være bedre å gå med. Den er også i medium volum og har tykk såle. Var bekymret for att det ville bli for dårlig plass til å legge inn ekstra såle. Det ble det ikke. Uten såle ble det for god plass. Har tilpasset dem, men ikke brukt de ennå. Brukte ovnen hjemme. Det ble veldig bra. Foten sitter som støpt i støvelen. Tror kanskje det hadde blitt ennå ett hakk bedre med Luxury, men alt i alt veldig bra. Mulig det blir en tur neste helg, så jeg kan oppdatere mer etter det.

SUGARDADDY183 #58572 14/04/2013 9:28 PM
Fersking
Fersking

Jeg har et par BD Quadrant som jeg har brukt to sesonger nå. Standard innerstøvel og Sidas såle for høy fotbue. Føler at de passer foten min bra, og jeg vet de er riktig størrelse. Lange dager med heisbasert kjøring er problemfritt. Men etter ca 2 timer gåing oppover på toppturer, får jeg av og til ekstremt vondt i hælene, spesielt i bratt stigning hvor jeg bruker hæl-løfterne. Det føles som at innerstøvler/såler er veldig harde under hælene. Er det noen som har erfaringer mht dette, vil det bli mykere med f.eks Intuition Pro tour e.l. ? Sugardaddy, hvilke erfaringer har du gjort deg?

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå