Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Lage heldress
#56280 30/01/2010 1:07 PM
Amoure Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei!

Jeg leste et emne på friflyt tidligere, og hadde veldig lyst til å vite hvordan man lager heldress! Jeg skjønte jo at man måtte sy det sammen, men de forklarte noe jeg ikke skjønte.

Vi har heller ikke symaskin som funker nå, så jeg må altså sy for hånd :S

Men, vet noen hvordan?

Re: Lage heldress
Amoure #56281 30/01/2010 1:59 PM
Entusiast
Entusiast

Bruk en god mal på hettegenser/anorakk, og en mal på joggebukser. Klipp og lim det sammen sånn at du får én ryggdel og en forside. Dersom du kan få noen til å hjelpe deg så tar du et målebånd og holder der innerbensømmen på buksen går og så måler du opp i nakken (forbi ryggen altså) gjør dette mens du sitter så får du en dress du kan sitte i. Jeg tror jeg ville plussa 3-5 cm på dette målet. Bedre med for lang en for kort. Men ville ikke begitt meg ut på dette uten symaskin. Med symaskin, og å få det skikkelig, tar fort 3-4 timer fra man begynner med å tilpasse mønsteret (dersom du har endel erfaring). Å sy en hel dress for hånd er dødens..

Hvorfor ikke bare kjøpe en på tilbud her: http://www.jumpinjammerz.com/ :razz Eller de skikkelige her: www.slakkline.noEventuelt les denne tråden: http://www.friflyt.no/index.php?pagenr=32&threadnr=206302 Som nok er den enkleste måten å sy heldress på. Men tror som sagt du skal slite litt med å få sømmene til å holde dersom du kun skal sy for hånd... :wink

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå