Saken her er at Ultrasport rett og slett lyger om opplagstallene sine. De hevder de er norges største blad for ski og utendørsaktivitet og større enn FriFlyt. Men dette, ihht leder i FriFlyt, rett og slett løgn. Det virker ganske velbegrunnet det innlegget i Friflyt.
Hvorfor bør ikke FriFlyt bare drite i dette og konsentrere seg om sitt eget blad? Jo fordi disse bladene konkurrerer om annonseinntekter. I mange sammenhenger er det mulig at en annonsør velger Ultrasport fremfor Friflyt for annonsene sine, fordi han tror han når et større marked. Begge disse bladene er avhengig av annonsekroner for å lage et bra blad. Og her lyger rett og slett Ultrasport om dette.
Jeg kjenner ikke jussen her, men etter min mening burde dette vært kriminelt. Ultrasport folkene selger annonser på feile premisser, og lurer derved annonsørene. Også vi kan bli skadelidende dersom i verste fall friflyt må legges ned pga for dårlige annonseinntekter.
Putt de i bur, sier jeg!