Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Surf & kneskade
#4223 27/08/2009 10:21 PM
Nini Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei! Pga en korsbåndsoperasjon kan jeg ikke kjøre ski i vinter, og i den anledningen skal jeg omskolere meg selv. Kommer til å tilbringe mye tid i varmere strøk, og i den anledningen lurer jeg på om surfing er veldig hardt for knærne? - vi snakker nybegynnersurfing. Er man utsatt for vridninger og slag? Opererte framre korsbånd i begynnelsen av august, og sliter allerede med ADHD...

Re: Surf & kneskade
Nini #4224 28/08/2009 9:13 AM
Entusiast
Entusiast

sliter selv med knær og korsbånd. opplever at surfing er snillere enn snowboard (ski for din del) fordi du slipper harde landinger og støt. Jeg har alikevel fått flere ubehagelige vridninger på surf, fordi det er mange variabler du ikke kan bestemme,og uforutsigbart for en uerfaren surfer. det kan også fint være mye kraft i en vaskemaskin til å vri kneet ditt godt. men disse skadene har gått forholdsvis fort over, imotsetning til vridninger og ubehageligheter jeg har fått på snowboard eller fjellgåing...

tror surf kan være lurt for deg, men vent til du føler at det er ok etter operasjonen og at du ikke risikerer å ødelegge den. du vil nok kunne kjøre ski faktisk fordi dette er noe du mestrer og du kan lett dra i bakken uten å risikere noe, dette kan du ikke som fersk surfer.

Nini #4225 28/08/2009 11:57 AM
Nini Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Det er et godt poeng. I tillegg kreves det sikkert god knekontroll og styrke når man reiser seg opp...?

Nini #4226 28/08/2009 10:57 PM
Fersking
Fersking

Du kan kjøpe sånn støtte-greia til kne som skal stabilisera kneet då. Eg har skada kneet mitt sjølv, og eg synest det føles mykje meir stabilt med ein sånn støtte ting. Har ikkje peiling på ka det heiter, men det er sånn som du trer på foten wink Får kjøpt på apotek.

tjohei
Nini #4227 30/08/2009 6:09 PM
Fersking
Fersking

jeg knakk nesten beinet,blei sugd opp av bølgen og den moste meg ned i sanda med foten og kne først.krykke gåing etter det.skjønn din plass sier jeg bare.klem