Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2
Re: Er det mulig? Idioter i bakken.
irvin #53801 07/02/2008 8:18 PM
Fersking
Fersking

word up!

Ja ja...
irvin #53802 08/02/2008 11:29 AM
Medlem
Medlem

Idioter er det mange av i dette forumet,hensyn til andre skiløpere som ikke vet hva eller hvor de er ,er ikke prioritert.Så jeg sier bare:Kjør på peis på..over alle heng og se hvem som skader flest "heng araounds"!

irvin #53803 11/02/2008 2:42 PM
Fersking
Fersking

Ja ja. Min holding er nå at alle andre rundt meg er fullstendig uberegnelige. Dersom de kan gjemme seg under en hengkant, så gjør de gjerne det. Kan de komme i stor fart rett fra skogen ved siden av bakken og krysse bakken, så gjør de det. Helst uten å se seg for eller tenke seg om. Dessuten legger jeg til grunn at ingen andre kan stå på ski, så jeg regner med at omtrent alle andre kommer til å miste kontrollen hvert øyeblikk.

Med disse enkle reglene i bakhodet så blir resultatet at jeg avpasser kjøringen til forholdene. Forresten, når jeg tenker meg om så kjører jeg jo aldri i bakker likevel...

irvin #53804 11/02/2008 3:38 PM
Medlem
Medlem

Jeg mener selvfølgelig at man IKKE skal kjøre som jeg skrev i innlegget...Ble bare oppgitt av noen innlegg her!Er helt enig med Hugo H.

irvin #53805 16/02/2008 3:23 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Det er en grunn til at løypene er merket... Kjører ikke sorte løyper, selv om jeg nok kunne ploge meg ned, hehe:) Det ville jo være kipt for dem som vil ha litt mer utfordringer enn meg

ploging i transportløyper
irvin #53806 20/02/2008 9:05 AM
Fersking
Fersking

Sitat kjetil_b:Alle har betalt for å kunne bruke hele anlegget, men jeg er enig, folk må ta til vettet og heller kjøre der de kan få noe ut av kjøringen. Var i Trysil sist helg, var i heisen 0855 og trøkka, fikk to flotte turer i Høgegga, dro opp mot toppen av hovedheisen(den man begynner med fra senteret), prata med en kompis, dro ned mot Høgegga igjen. Da fikk jeg se det mest demotiverende jeg vet; folk som ploger i transporten ned mot Høgegga. Da vet man at det blir bråbremsing, banning, store hauger og i det hele tatt. Takke meg til Kvitfjell, der er det så godt som aldri folk i utforløypa nedenfor stolheisen som tar deg til toppen. Jeg er også enig i at Kongsberg er ett familieanlegg, der kan man ikke vente annet. Dessverre.

Det er også noe av det verste jeg vet om - ploge i tranporten, helst mitt i løypa, gjerne noen ujevne sving tvers over bredden :twisted

Kvitfjell er bra!

Omtanke
irvin #53807 20/02/2008 9:52 AM
Fersking
Fersking

Sitat Hugo H:Ja ja. Min holding er nå at alle andre rundt meg er fullstendig uberegnelige. Dersom de kan gjemme seg under en hengkant, så gjør de gjerne det. Kan de komme i stor fart rett fra skogen ved siden av bakken og krysse bakken, så gjør de det. Helst uten å se seg for eller tenke seg om. Dessuten legger jeg til grunn at ingen andre kan stå på ski, så jeg regner med at omtrent alle andre kommer til å miste kontrollen hvert øyeblikk.Med disse enkle reglene i bakhodet så blir resultatet at jeg avpasser kjøringen til forholdene.

Det er også sånn jeg kjører etter at jeg kjørte oppå en unge en gang - da var det absolut min skyld og det har plaget meg ever since. Har lært meg at man aldri har 100% kontroll over omstendighetene.

Vi må ikke glemme at hver eneste sitter igjen med ansvartet og at det å kjøre på eller skade andre KAN innebære at også vi sårer oss - og det er jo ingen som vil :sad

Bra tråd forresten - morsomt å lese andres mening om temaet.

irvin #53808 21/02/2008 1:20 PM
Entusiast
Entusiast

sykt mange som har svart på innlegget:) men det som faktisk er en reggel er vel at de som kommer bakfra og skal forbi har ansvaret... ikke lett når det er en halv full danske som sjangler foran deg.... men er mye fornuftig som blir sakt her, det er det ingen tvil om!

irvin #53809 21/02/2008 2:03 PM
Ivrig
Ivrig

Jeg er helt enig med deg "Steffen.."!

Vil likevel nevne en egen opplevelse. Dette skjedde på Meråker for lenge siden. Jeg kjørte kun i ca 50-70 km/t. Plutselig, helt i toppen der skogen var ganske glissen, kommer en annen person ut av skogen nesten 90 grader på løypen. Smellen var ikke til å unngå. Heldigvis gikk det bra! Oversikten var god (meget glissen skog), men den andre personen kom som et sjokk på meg.

Sånne ting skjer kanskje skjelden ved god oversikt, men jeg elsker høy fart, og har ikke latt meg skremme av denne opplevelsen. Ingen av oss hadde hjelm. I sånne oversiktlige deler av løypen vil jeg fortsatt kjøre fort uten å føle skyld dersom en sånn "sputnik" dukker opp! Selvsagt burde hjelm vært benyttet, men får jeg ikke lov til å kjøre fortere enn ca 70 km/t i åpent terreng eller ved vakthold, legger jeg opp!

Jeg gjentar derfor: Skianlegg bør ha et større ansvar for å informere løpere OG foreldre om skivett i alpinbakker!!

irvin #53810 26/03/2008 6:02 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Jeg blei nedkjørt av en stor idiot i bakken i går.Stod i ro og venta på et hopp, midt på lyse dagen, ingen rundt meg, og det var ganske slakt - 100% oversiktlig.

"Jeg klarte ikke svingen, den blei for hard!" - ropte han.

Det er INGEN unntak om at denne karen skulle vært kasta på huet ut fra anlegget. Hell, de skulle tatt skia hans og knekt de rett av...Med sitt splitter nye utstyr, følte han seg nok som verdensmester.

Kompis av meg kom rundt en 200m lengre bak, og holdt på å bli nedkjørt av samme fyren, han så det hele skje.Jeg fløy en 10-15 meter gjennom lufta før jeg traff bakken igjen, og det kjentes ut som det eksploderte i skoa og kneet.Klarte verken å stå eller bøye foten.Frykta nytt leggbrudd, men etter x antall timer på sykehuset i går kveld og natt, kom de frem til at det kunne ikke være noen brudd, men de frykter at noen sener er slitt, evt. skader på legg og lår muskelatur i venstre bein.

Siste skituren min for sesongen.Nå som MegaPark er rett rundt hjørnet...

Hvor er skipatruljen?
irvin #53811 27/03/2008 6:10 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Hvor er skipatruljen? Burde ikke de inndra heiskortene til "campere"? Kanskje de har mer en nok med å frakte bort skadede folk etter kolisjoner....

Dette var mye verre for noen år siden!Etterhvert som snovboardere er i mindretall har de mange "snowbardcampene" som oppstod på uoverskitlige steder og trange passasjer mer eller mindre forsvunnet... Det samme med at bakker med en viss helling ble til kuleløpe på ettermiddagen..

Det er selvsakt morro å ta hengkanter i rett linje! Det har jeg sluttet med for mange år siden. ikke like morro, men jeg tar dem i skrå vinkel. Da har jeg mulighet for å svinge unna "campere" og sprute en solid dose snø over hele gjengen!

Ellers kan kjøring utenfor anbefales! Kom deg ut i skogen og terrenget rundt anlegget, det gir masse utfordringer!! Så kan "Camperene" ligge i løypa å bli påkjørt av andre "campere", he he...

irvin #53812 19/04/2008 5:21 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Når jeg og en kompis skulle hoppe i parken!

Var det en liten gutt som falt ved siden av hoppet(ikke noe galt med det)

Men så kommer den ''dritgode'' mammaen å steller seg rett foran hoppet og står å klager på hva sønnen har gjort feil i 15 min!

Det tar kaka!

ja, haha!
irvin #53813 19/04/2008 5:49 PM
Avhengig
Avhengig

nok en grunn til å hate sportfanatiske foreldre som ikke vet å takle mindre dyktige kids!!

noen ganger er det fælt å tryne etter hoppet, hvis eg mister den ene eller begge skia...føler meg skikelig svarteper da!!:wink

irvin #53814 19/04/2008 9:24 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Mammaen som trodde hun var så god tryna noe skikkelig etter på da!

Haha:wink

Side 2 av 2 1 2

Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå