Jeg joiner, om enn meget sent denne HYLLESTEN til "verdens beste surf-trip område" 
Jeg repeterer Marthe, som peker på Santa Catalina, som et fantastisk sted med gode surfevibber og bølger for alle og enhver, fra reef-pointet, som blir litt vel grunt og skummelt på low-tide til roligere beachbreaks.Vi må heller ikke glemme de sinnsyke reefbrekkene på Panamas karibiske kystlinje..
Lenger nord (vi hopper over de altfor kjente brekka i Costa rica).NICARAGUAFantasiske Mennesker og bølger selvfølgelig. Den lille sjarmerende fiske/surfe-landsbyen så vidt over grensen fra Costa Rica, SAN JUAN DEL SUR er et hot utgangspunkt for surfaris av alla slag, helst med 4wd eller båt ..
Noen må stoppe meg å skrive..
EL SALVADOR!!Høyre perfekte pointbreaks langs hele kystlinjen, bare hopp på en buss og speid utover havet, si "parra aqui, por favor" til bussjåføren, ta med bretta og løp ned til den stranden du så og du vil ha den beste bølgen du har surfet HELT FOR DEG SELV!! Utg.pnkt-la libertad..
Puerto Escondido, the mexican pipeline trenger ingen nærmere beskrivelse, men klikk dere inn på www.experiencetravels.no og sjekk ut fete surfedestinasjoner..
ErlingExperiencetravels.no