Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
surfeboms i sentral-amerika
#4084 27/11/2008 10:50 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Jeg planlegger noen måneders surfetur i sentralamerika fra mars. har hvertfall satt costa rica og nicaragua ned på planen, og tenker å ha en eller to byer som homebase og reise ut derfra til forskjellige spots. lurer på om noen har noe forslag til bra byer til baser? og om det er noen som er nede til våren og har en plass jeg kan bo på en stund, så er det supert det også:)

Go panamà !
Hanne Elisabeth #4085 04/11/2009 6:22 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Hei ! Vet jeg svarer sykt sent på innlegget, håper du alikevell kan ha bruk for tipsene mine.Surfing i Panamà er great ! Panama er nabolandet til Costa Rica og regnes derfor som et land med bra beliggenhet for surfing/bølger. Hvis du er ute etter litt store bølger bør du dra til en by ca 5 timer unna hovedstaden Panama city, som heter Santa Catalina. ikke noe sandbunn, kun reef, men veldig godt surfemiljø og mange billige surfehoteller. Surfers paradise anbefales( Hils fra Marthe smile Ellers er stranda El Pal Mar fin for både nybegynnere og folk som vil ha litt større waves, mulighet for å slå opp telt i surfecamp ved stranda. El Pal Mar ligger vedsidenav San Carlos, en liten by 2 timer utenfor hovedstaden.Playa Tetas (puppe-stranda oversatt fra spansk) er ei strand som også er kjent for sine bra spots.Uansett hvor du vil dra trenger du bare å dra til hovedsentralstasjonen i Panama City(ved siden av Albrook mall) og spørre om hjelp. Så putter de deg på en buss og forklarer deg når du må hoppe av.)Enjoyy !! Fortell meg gjerne om hvordan du hadde det, hvis du drar/dro hehe

Central America!!
Hanne Elisabeth #4086 26/02/2010 3:09 PM
Fersking
Fersking

Jeg joiner, om enn meget sent denne HYLLESTEN til "verdens beste surf-trip område" wink

Jeg repeterer Marthe, som peker på Santa Catalina, som et fantastisk sted med gode surfevibber og bølger for alle og enhver, fra reef-pointet, som blir litt vel grunt og skummelt på low-tide til roligere beachbreaks.Vi må heller ikke glemme de sinnsyke reefbrekkene på Panamas karibiske kystlinje..

Lenger nord (vi hopper over de altfor kjente brekka i Costa rica).NICARAGUAFantasiske Mennesker og bølger selvfølgelig. Den lille sjarmerende fiske/surfe-landsbyen så vidt over grensen fra Costa Rica, SAN JUAN DEL SUR er et hot utgangspunkt for surfaris av alla slag, helst med 4wd eller båt ..

Noen må stoppe meg å skrive..

EL SALVADOR!!Høyre perfekte pointbreaks langs hele kystlinjen, bare hopp på en buss og speid utover havet, si "parra aqui, por favor" til bussjåføren, ta med bretta og løp ned til den stranden du så og du vil ha den beste bølgen du har surfet HELT FOR DEG SELV!! Utg.pnkt-la libertad..

Puerto Escondido, the mexican pipeline trenger ingen nærmere beskrivelse, men klikk dere inn på www.experiencetravels.no og sjekk ut fete surfedestinasjoner..

ErlingExperiencetravels.no