Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Brett på vei ut?
#53496 04/05/2008 8:53 PM
Entusiast
OP Offline
Entusiast

Det slår meg stadig når jeg ser på forsiden til friflyt.no at så og si hver sak handler om ski. I alle frikjøringskonkuranser er det alltid skikjørerne som får klart mest oppmerksomhet.

Det virker som skikjørerne skaper de største overskriftene om dagen.

Da lurer jeg rett og slett på om interessen for brettsport er synkende?

Snowboard
SkiPowder #53497 04/05/2008 9:23 PM
Entusiast
OP Offline
Entusiast

Mener da selvfølgelig ikke "brettsport", men snowboard.

er en liten "judas" my self...
SkiPowder #53498 05/05/2008 12:01 AM
Avhengig
Avhengig

har selv konvertert til twins fra snowboard...grunnet lite framskritt og dårlig balansekunst osv osv osv osv...:wink

men er 100% enig! snowboard er dødskult og burde få sin fortjente plass i søkelyset!men nå er det jo sånn at ski fåes i så mange forskjellige vinkler og fasonger at snowboardet drukner litt... synd det derre!!:sad

Re: Brett på vei ut?
SkiPowder #53499 05/05/2008 7:55 AM
Fersking
Fersking

Snowboard er nok ikke like "in" blant de som er på fjellet et par ganger i året. Der er det vel heller twin-tip og telemark som har tatt over. Derimot tror jeg at det er desto flere som driver "aktivt" med brett nå enn tidligere.

Friflyt har vel alltid hatt mest fokus på ski, snowoard har alltid komt litt i andre rekke. Har et inntrykk av at det er ski de har mest kompetanse om.

Tja
SkiPowder #53500 05/05/2008 10:53 AM
Medlem
Medlem

Jeg tror ikke vi skal vurdere snowboardsportens status på bakgrunn av frikjøringskonkurransene. I Skandinavia har det alltid vært skikjørerne som har fått mest oppmerksomhet i denne grenen, og herrer alpint er den suverent største klassen i alle frikjøringskonkurranser. Som regel er det karene på alpinski som kjører de vanskeligste linjene og gjør de høyeste droppene, og da er det lett å vinkle på det.

Fri Flyt skal fortsette å satse på snowboard!

Joda
SkiPowder #53501 05/05/2008 11:50 AM
Entusiast
OP Offline
Entusiast

Nei, jeg vurderer ikke snowboardsportens status på bakgrunn av frikjøringkonkuransene, men det er allikevel et lite "bevis" på en voksende trend spør du meg - nemlig at det er skifolket som får mest oppmerksomhet nå for tiden.

Det er i hvertfall tydelig forskjell på da snowboard virkelig var på topp 10 år siden og idag...

SkiPowder #53502 05/05/2008 12:51 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Var med på tinderittet i helga som ein av tilsammen seks snøbrettkjørere i herreklassen. Hadde selfølgelig vert kjekt med fleire, men får håpe det endrer seg i tida framover.

Trur ferre starter å stå på brett om dagen. Er vel blidt nok ein fjellsport og ikkje berre kult å ha på beina for dei som vil sitte å slappe av i bakken. Får vel satse på kvalitet framfor kvantitet.

SkiPowder #53503 05/05/2008 2:27 PM
Entusiast
Entusiast

Ingen tvil om at ski tar over i antall. Gjør ingenting, var masse folk som kjørte snowboard for noen år siden som egentlig ikke bryr seg om enten snowboarding eller å være i fjellet, disse står nå på ski, og jeg for min del slipper å bli putta i bås med dem.

Frikjøringskonkurransene er sterkt dominert av skikjørere ja, en grunn til dette er som det ble nevnt over, større drops og tøffere linjer som trekker oppmerksimhet. Snowboard i norge har alltid vært dominert av park kjøring, noe som har blitt en enda større trend de siste årene, hvor du ser kids som bare kjører rails for eksempel. Snowboardere har heller aldri drevet mye med frikjøringskonkurranser, selvom de driver mye med frikjøring, antagelig mye fordi det er mye værre å kjøre oppkjørt terreng på snowboard enn på ski, og oppkjørt blir det når 100 stykker skal ned en face.

Sponsorpenge
SkiPowder #53504 05/05/2008 2:49 PM
Entusiast
Entusiast

Det er ofte sponsorpengene som driver sporten og i snowboard er det desverre nesten kun snowboard freestyle-kjørerne som får penge, ikke frikjørerne.

Dette er også et af emnerne i snowboard dokumentaren "Lines" http://www.linesthefilm.com/

så enig, så enig booun!
SkiPowder #53505 05/05/2008 11:31 PM
Avhengig
Avhengig

Sitat booun:Ingen tvil om at ski tar over i antall. Gjør ingenting, var masse folk som kjørte snowboard for noen år siden som egentlig ikke bryr seg om enten snowboarding eller å være i fjellet, disse står nå på ski, og jeg for min del slipper å bli putta i bås med dem.

det skal sies ja!!! og jeg merker f.eks. i skolemiljøet at det ikke lenger er noen få kule folk som vasser rundt i gangster-klær, men nesten hele freakin' skolen for svingende!!!(nå er dette kanskje bittelitt of topic, men det har en ørliten sammenheng)for disse har jo fått det fra noen, og de "noen" tror jeg ikke er snoop eller fifty, men jibbere de har sett i bakken de bittefå gangene de er der (og henger ved hoppene, men driter i å hoppe)...så ja, jeg klær meg som jeg gjør fordi jeg driver med jibbing, altså jibbestil!!!så booun, det er synd det derre der du snakker om!!!du har inderlig rett, alt "de" bryr seg om er å ta seg godt ut, uten å tørre en dritt! men nå må det nevnes at hvis man bare har det gøy, om man står på snowboard eller ski, så er det el det som teller!!!:)(phui, langt innlegg....)

Stadig progresjon
SkiPowder #53506 05/05/2008 11:42 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Hvis snowboard var noe annet 10 år siden - så jeg er overbevist om at de neste 10 vil gi oss noen overraskelser..

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå