Redd FRI FLYT Forumet !
|
Medlem
|
OP
Medlem
Hei. Kunne tenkt meg en liten diskusjon rundt alle postene som kommer. Kunne vi hatt en bedre kategori inndeling? Så kan vi på en bedre måte slippe å lese de postene vi ikke har lyst å lese. Friflyt forumet beveger seg i en retning eg ikkje vet om eg helt liker. Forslag: Egen kategori for SKIUTSTYR, der kun det skal diskuteres. Og til slutt en liten bønn om at folk må bli flinkere å bruke søkefunksjonen. For da finner du ofte svar på det du lurer på:) La oss ta en liten BRAINSTORMING her nå!!:D
|
|
|
 Re: Redd FRI FLYT Forumet !
|
Fersking
|
Fersking
Kategorier og underforumer kunne f.eks ligget på siden, istedetfor slik det er nå, og med en tydeligere og større ramme for forumet. Oppsettet kan med fordel gjøres litt "løsere", for å ordlegge meg litt enkelt.
|
|
|
|
Medlem
|
Medlem
Hvis det ikke alt er mulig så burde man kunne klikke på de forskjellige katagoriene, for eksempel hvis du er interessert i jibbing, så klikker du på "jibbing" knappen og kommer inn på en seksjon av forumet der alle jibbetrådene kommer. Et eget sted for å selge, kjøpe, og bytte. Slik blir det mer oversiktelig og lettere å få gjort en handel. I tillegg kunne de ha hatt et større mellomrom mellom hver tråd. Hvis du trykker på "forum" knappen kommer det opp en hel vegg av tekst, hvis man bryter det litt opp blir det ikke så tung å lese, samt lettere å få øye på tråder du har lyst å lese. Dette ville passet bra under underforum, som alt er nevnt.
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Sitat Joffa:Hvis det ikke alt er mulig så burde man kunne klikke på de forskjellige katagoriene, for eksempel hvis du er interessert i jibbing, så klikker du på "jibbing" knappen og kommer inn på en seksjon av forumet der alle jibbetrådene kommer.Et eget sted for å selge, kjøpe, og bytte. Slik blir det mer oversiktelig og lettere å få gjort en handel.I tillegg kunne de ha hatt et større mellomrom mellom hver tråd. Hvis du trykker på "forum" knappen kommer det opp en hel vegg av tekst, hvis man bryter det litt opp blir det ikke så tung å lese, samt lettere å få øye på tråder du har lyst å lese. Dette ville passet bra under underforum, som alt er nevnt. Det å sortere i "Jibbing", "Freeride", "Topptur" og "Telemark" er noe som har eksistert så lenge jeg har vært medlem her.Sted for kjøp og salg har vi i bruktmarkedet, men det burde kanskje vært implementert i forumet på en måte?Synes FF-forumet burde ta lærdom av terrengsykkel.no(som tross alt er under samme paraply som Frilfyt) sitt forum, som fungerer strålende.Det jeg savner aller mest på forumet, og som har vært etterlyst ett par millioner ganger etter hvert, er en redigeringsfunksjon.Og selvfølgerlig, håper folk etter hvert kan lære seg å søke. Vi trenger ikke en tråd i uken om hvilke jibbesko folk skal ha.
|
|
|
 Takk for innspill!
|
Medlem
|
Medlem
Bra å få en diskusjon rundt dette. Vi jobber med forbedringer både generelt på friflyt.no og på forumet, og vi kommer til å følge nøye med på hva som kommer opp i denne tråden.
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Folk som blir sett på som seriøse av de som driver Fri Flyt kunne vært moderator. Ser for meg at det hadde hjulpet å få sletta/endra unødvendige kommentarer.
|
|
|
|
|
|
 FriFlyt
|
Fersking
|
Fersking
Hele systemet virker ganske så kronglete og vanskelig, ikke akkurat veldig innbydende. Kunne tjent på å fikse masse, det finnes ett veldig stort potensial i nettsiden. En god start er ihvertfall å bytte ut hele forumet, det å ikke kunne redigere sine egne tråder og poster er jo en katastrofe i seg selv. Det er ikke direkte hokuspokus å gjøre det mer brukervennlig.
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Sitat Mr. Jacobsen:Og selvfølgerlig, håper folk etter hvert kan lære seg å søke. Vi trenger ikke en tråd i uken om hvilke jibbesko folk skal ha. Er enige i at folk burde lære seg å søke i forumet før de stiller spørsmål. Det kan likevel være nyttig å snu på flisa. 1. Burde Friflyt presentere søket annerledes? Søkes det ikke fordi folk ikke ser søkeboksen?2. Søket er blandet inn i venstremenyen sammen med mye annet. Vi er vel etterhvert blitt så vant med at venstre- / høyresiden av nettsider inneholder reklame at vi overser det som er der.3. Er søkeresultatene for dårlige / lite relevante?
|
|
|
 feil fokus
|
Medlem
|
Medlem
Bruk heller tiden på å sette opp et skikkelig forum, med full forum funksjoalitet. Det skal ikke mye resurser til for å sette opp et av de mange gratis open source alternativene som finnes. Og når vi først er i gang så kunne vel kanskje hele friflyt.no fått se en oppgradering spør du meg... Gjøre brukerinnhold viktigere, bilder og video, ala magicseaweed for surf eller newschoolers eller hva den ski sida heter.
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Syns selv at det ikke er et spesielt dårlig forum, kanskje hatt noen flere underkategorier, men folk ser jo mest på jibbing, så er forståelig at folk legger ut innlegg der, en ide kunne vært å hatt aldersgrense? å en edit knakk hadde vært knall. da kunne de som har skrevet feil i innlegga sine rettet opp, å da hadde det med engang sitt mye bedre ut, uten alle skrivefeila. 
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Sitat Discoking:Bruk heller tiden på å sette opp et skikkelig forum, med full forum funksjoalitet. Det skal ikke mye resurser til for å sette opp et av de mange gratis open source alternativene som finnes. Jeg tror utfordringen med å bytte til et open source forum eller annet type forum er overføring av data fra eksisterende forum over til nytt forum. Mye av verdien for oss brukere ligger i informasjonen som allerede er her. Ref: søkefunksjonen. Jeg tror også Friflyt kunne dratt nytte av å vise oss litt mer av hva de faktisk jobber med når det gjelder forumet. En smakebit i form av betatesting eller arrangert brukertest hadde vært gull både for oss som brukere og for Friflyt som leverandør av tjenesten. Lytt til brukerne ved å gi oss mulighet til og påvirke nye features i form av avstemming eller liknende.
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
Usikker på hvilken retning trådstarter egentligt sikter til når det gjelder forumets negative utvikling? Når det er sagt syns jeg ikke FF-forumet er så verst. Jeg for min del trykker meg inn på "nye siste døgn" (eller siste uke, alt ettersom) og får hele oversikten over det nye. Har interesse av både jibbing og frikjøring, da mye av infoen i mer eller mindre grad er overførbar. Er også interessant å se hva som beveger seg i disipliner man ikke nødvendigvis driver med selv. Aldersgrense som ble nevnt over her må ikke innføres. Sålenge man kan skrive kan man ha det gøy på fjellet. Redigeringsfunksjon virker å være noe mange ønsker seg. Har ett, etter min mening, viktig poeng angående dette. Hvis man innfører mulighet for redigering må denne være særdeles tidsbegrenset. Kan ikke ha en situasjon der folk går inn å redigerer sine innlegg etter hva som kommer frem etterhvert som debatten skrider frem. Man må stå for det man har skrevet. Når det gjelder moderatorer synes jeg dette er en idè som bør vurderes. Tilby gratis abbonement til et antall antatt seriøse folk som likevel er mye innom forumet. Da antallet innlegg som er grove er særdeles lavt her inne kan moderatorer heller får tittelen "veileder". Ett eksempel: Ny tråd blir opprettet ved navn "Toll på skiutstyr?" Da kan veileder skifte heading til feks "FLYTTET! Toll på skiutstyr?" Går man inn på tråden finner man så link til både søkefelt og eksiterende tråd. Over tid burde det da være mulig å kvitte seg med "dobbelposter" samtidig som andre forumdeltakere ikke trenger å gå inn på tråden, da det ikke er annen info enn link til eksiterende tråd, som også vil være bumpet. Jeg er fornøyd med FF-forumet. Mye kunnskap blant medlemmene som fort kan vise seg nyttig når man skal igang med et eller annet prosjekt.
|
|
|
|
|
|
|
Medlem
|
Medlem
Jeg er også fornøyd med ff-forumet, men er også enig med det donut skriver forøvrig.
|
|
|
|
Medlem
|
OP
Medlem
Det eg mener er; alt for mange useriøse/grove/idiotiske kommentarer, katergoriene jibbing og freeride overøses av folk som skal ha seg ski, sko, briller, sokker, osv osv. Selvfølgelig, dette hører hjemme på et forum, men det begraver på en måte alle de andre gjerne mer interessante postene. Å få en egen kategori for dette hadde vært supert. Få svar på postene vil nok ikkje være et problem, folk liker å dele erfaringer, og det er jo liten tvil om at det er mye kunnskap på dette forumet. Fri Flyt har et aktivt forum som de kan gjøre mye bra med. Støtter forøvrig innleggene om at vi skal få moderatorer, slik at vi får et hyggelig og omgjengelig forum. til slutt, redigeringsfunksjon:)
|
|
|
|
Veteran
|
Veteran
Enig i veldig mye av det donut skriver.Redigeringsfunksjon bør defintivt innføres, med kanskje en tidsbegrensing på 30min? Noe annet som jeg også savner er muligheten til å forhåndsvise innlegg.FF-forumet bør og bli bedre på embeding av bilder. Flere filtyper bør støttes, og viss bildet er for stort bør det skaleres automatisk så det passer inne i forum-layouten. Viss det lar seg gjøre bør forumet skiftes ut med open source (phpBB?). Noe annet som vil hindre at mange av trådene blir like, er å innføre "stickys". Det er tråder som er gode og informerende om ett emne som ofte blir tatt opp. Og disse trådene ligger øverst til en hver tid.
|
|
|
 Sticky
|
Entusiast
|
Entusiast
Enig i at sticky kunne vært en god ide. Men det bør holdes på et noenlunde moderat nivå. Hvis halve listen består av sticky tråder, forsvinner resten av trådene for fort langt nedover siden.
|
|
|
|
Medlem
|
Medlem
Sitat eritho:<blockquote><p>Sitat Discoking:Bruk heller tiden på å sette opp et skikkelig forum, med full forum funksjoalitet. Det skal ikke mye resurser til for å sette opp et av de mange gratis open source alternativene som finnes. </p> Jeg tror utfordringen med å bytte til et open source forum eller annet type forum er overføring av data fra eksisterende forum over til nytt forum. Mye av verdien for oss brukere ligger i informasjonen som allerede er her. Ref: søkefunksjonen. Jeg tror også Friflyt kunne dratt nytte av å vise oss litt mer av hva de faktisk jobber med når det gjelder forumet. En smakebit i form av betatesting eller arrangert brukertest hadde vært gull både for oss som brukere og for Friflyt som leverandør av tjenesten. Lytt til brukerne ved å gi oss mulighet til og påvirke nye features i form av avstemming eller liknende. </blockquote> Det er ikke noe problem, all data er lagret i en database. Man må bare mappe at feks "brukernavn" i gammelt system er "username" i nytt system, kjøre gjennom en spørring så flyttes all data over og man har søkehistorikk som før.
|
|
|
 ne har !?
|
Fersking
|
Fersking
Dårligste ideen jeg noen sinne har hørt og du skrev knakk?!?!! wtf ditt tre....btw du ligner på sid
|
|
|
|
|
|
 dsa
|
Fersking
|
Fersking
Sitat SteffenH:Syns selv at det ikke er et spesielt dårlig forum, kanskje hatt noen flere underkategorier, men folk ser jo mest på jibbing, så er forståelig at folk legger ut innlegg der, en ide kunne vært å hatt aldersgrense? å en edit knakk hadde vært knall. da kunne de som har skrevet feil i innlegga sine rettet opp, å da hadde det med engang sitt mye bedre ut, uten alle skrivefeila.  Dårligste ideen jeg noen sinne har hørt og du skrev knakk?!?!! wtf ditt tre....btw du ligner på sid
|
|
|
 skifilm
|
Fersking
|
Fersking
Det var til steffen... Forumet skulle vært mer ordnet slik som skifilm sitt litt større skrift hvor man velger kategori med en gang man kommer inn til forumet.....for friflyt forumet er mye mer aktivt en skifilm sitt derimot er UI bare rot
|
|
|
 Forumet er håpløst.
|
Nytt medlem
|
Nytt medlem
Jeg slutta å bruke forumet for lenge siden, men ble trigget av nyhetsbrev til å lese denne tråden. 10% av skjermen min vises til innlegg. 20% til info om bruker og tullball (i blått)30% til reklame og menyerog40% til hvit masse (widescreen)! Hva med å fokusere på det som er interessant å få innleggene mer frem?
|
|
|
 Redd FRI FLYT Forumet !
|
Medlem
|
Medlem
|
|
|
|
Medlem
|
Medlem
se på Terrengsykkel.no og kopier det beste derfra.Det er et forum som funker syns jeg.
|
|
|
|
Medlem
|
Medlem
Når det er embeded bilder i en tråd, og den ligger øverst som nyligst lest så visese bildene selv når du ikke har klikket deg inn på tråden, som pusher alle andre tråder ned... Dette er ekstremt irriterende og noe man burde gjøre med.
|
|
|
|
|
|
|
Medlem
|
Medlem
En sticky ala : Skal du kjøpe nytt skiutstyr, se her. Hadde sikkert ikke vært dumt, fordi det er maaange, spesielt nå på høsten som spør om type ski og slikt. Altså en sticky som informerer forskjellige typer ski, kjørestiler etc etc... Noe som kanskje kan hjelpe folk i å lettere velge, og eller få dem til å tenke over hva de virkelig trenger.
|
|
|
|
|