Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
utstyrshjelp
#49547 20/03/2006 10:19 PM
karl Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

Hei... i hele fjor fotograferte jeg med et nikon fg 20 som er et helmanuelt kamere funker greit men er mer keen på et ordentlig speilrefleks digetalt kamera. har lurt litt på canon 350d. lurer på om noen har noen andre anbefalinger. er det noen som har noen gode anbefalninger på eventuelle objektiver?

Fotoutstyr
karl #49548 21/03/2006 2:19 AM
Entusiast
Entusiast

Når det kommer til digitale kameraer er det veldig enkelt slik at du fr det du betaler for. Jo mer penger du er villig til å betale for kameraet, jo bedre kamera får du. Men husk på at det er ikke kameraet som avgjør om bildet blir skarpt etc. Det er det objektivet som avgjør. Det er med andre ord ofte bedre å bruke penger på gode objektiv(er).

350d
karl #49549 21/03/2006 1:37 PM
Medlem
Medlem

Har 350d, funker helt bra. Enkelt og greit og bruke, og gir gode bilder. Koster heller ikke for mye. Kommer ann på hvor kresen du er, og hvor mye bilder du tar. Nå er jo canon også kommet med et nytt 30d, et meget bra kamera. vidreutviklet på 20d som har fått mye skryt. Hør med en forhandler, de har som regel god peiling.og som tidligere nevnt. Mye av bildet avhenger av objektivet, og det er er pengene går.

Fotoutstyr
karl #49550 30/03/2006 12:13 AM
Fersking
Fersking

Hei, hadde selv en Nikon FG20 med motorfremtrekk for 15 år siden. Har tatt mange bilder med det. At du nå ønsker å bytte til digitalt forstår jeg godt.

Digitalt gir deg større frihet, og fremfor alt større muligheter. Men det er forsatt slik: shit in shit out!

Slik jeg fårstår deg så ønsker du et digitalt SLR som gir deg så mye som mulig for en akseptabel sum.

Jeg har selv kjøpt brukt i mange år, og det anbefaler deg deg å prøve. Da kan du få et virkelig godt kamera for en 4000-5000 kroner. Selv solgte jeg akkurat en strøken Nikon D70s for 5000 på foto.no. Og det er flere der.

Canon eller Nikon, det er et valg du må ta. Selv er jeg Nikon mann, men det spiller ingen stor rolle lenger. Det var en stund at alle skulle ha Canon da de ledet litt med sin brikke teknologi og autofokus, men dette er et ikke tema lenger etter min mening.

Jeg tror du ville ha blitt svært glad i et kamera som Nikon D70/D70s eller tilsvarende prisklasse i Canon.

Hva skal du bruke kameraet til?
karl #49551 10/04/2006 11:09 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Hva er bruksområdet ditt? Hva er budsjettet ditt?

Alle dSLR på markedet er bra kameraer. Selv de billigste modellene vil tilfredsstille de aller fleste behov. Verre med optikken - der er det mye billig dritt man kan styre unna. Det er selvsagt mulig å bruke vanvittig mye penger på fotoutstyr, men det er lettere å gi tips & råd dersom man vet hva bruksområdet er og hvor stort budsjettet ditt er. Kanskje det viser seg at et dSLR ikke dekker behovet ditt?

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå