Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
"Work and travel" i Australia..
#49178 25/07/2006 12:31 PM
SoloOle Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

Noen her med erfaring fra dette? Går det greit å få seg jobb? Noen tips?

no proplemo amigo!
SoloOle #49179 27/07/2006 11:49 PM
Fersking
Fersking

det blir nok bra. Australia er et fantastisk land og du kommer forhåpentligvis til å elske det. skal ikke väre noe problem å få seg jobb.

tips
SoloOle #49180 02/08/2006 12:15 PM
Fersking
Fersking

et tips... ikke bruk penga dine på work&travel! ikke no problem å få tak i jobber i Australia. Du kan nok ikke tillate deg å være spesielt kresen, men er du litt ivrig og viser folk at du er til å stole på får du tak jobber ganske greit. World Wide Workers (WWW) som work and travel bruker, kan du melde deg inn i når kommer til sydney, hvis du sliter med å få tak i jobb...

angaaende Travel
SoloOle #49181 06/09/2006 8:25 AM
Fersking
Fersking

..kan jeg gi deg noen kore ledetraader. (men jobbing har jeg ingen erfaringer med). De fleste som kommer hit har enten surfing eller dykking paa agenda. Driver du med dykking boer du dra til Cairns eller Townsville i Queensland. Her befinner verdens storste rev seg, og dykkemulighetene er fantastiske. Her er det ogsa muligheter aa jobbe som Reef Observator (eller noe saant), og du faa dykket samtidig som du tjener penger!!! (maa muligens betale for et lit forkurs). Ellers har jeg hoert at mango picking er en shitty job, men sikkert verdt aa ha proevd.

Er surfing tingen boer du definitivt holde deg futher south, (vekk fra barrier reef). Mellom Brisbane og Sydney er det haugevis av fine surfestrender. Lykke til!

Re: "Work and travel" i Australia..
SoloOle #49182 12/02/2009 2:43 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Selv om du ikke går gjennom en organisasjon må du ha et working holiday visum. Jeg har selv reist gjennom x-plore, og opplevde det som en trygghet og hjelp med tanke på at kontoret i Syndey er eksperter på korttidsjobb og har kontakter over hele landet.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå