Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
KILIMANJARO 5896 moh
#49150 06/10/2009 8:05 PM
Bolla Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hallo smile

En venninne og jeg skal bestige Afrikas høyeste fjell neste år (juni), og vi lurer på om det er noen der ute som har noen erfaringer/tips å komme med angående gå selv vs. organisert tur, booke i Norge vs i Afrika, hvilken rute er best (whiskeyruta?), og hvor slitsomt er det egentlig?

Hvis det er noen som føler kallet er det bare å slenge seg med :wink

Re: KILIMANJARO 5896 moh
Bolla #49151 06/10/2009 11:40 PM
Entusiast
Entusiast

Hei!Vi gik Lemosho ruta i fjor sommer og organiserte alt selv da en av oss hadde vært der før. Men ruta, guides, hotel og alt var det samme som Eco Expeditions bruker og til slutt blev prisen den samme og. Så skulle jeg gjøre det igjen ville jeg gå for den her http://www.ecoexpeditions.no/westernguide/%C3%B8stafrika/kili/kilimanjaro.htm

Det er ikke veldig slitsomt, hvis bare du klarer at holde et greit, lavt tempo (lav puls) så ikke du blir så sliten. Jo høyere du kommer jo viktigere er det da det tar lengere tid at restituere. Men det kommer an på formen, der er noen som klarer at springe hele veien opp ;-)

Re: KILIMANJARO 5896 moh
Bolla #49152 07/10/2009 2:21 PM
Fersking
Fersking

Gikk whiskeyruta i sommer og det var slitsomt (toppstøtet), men du kommer langt med god viljestyrke. Reiste med organisert tur, og vil absolutt anbefale det. Alt er ordnet på forhånd og det eneste du selv må tenke på er å komme deg til topps. Tror også det er lurt med organisert tur med tanke på at du er i Afrika. Ting tar tid der nede, men vet man hvem man skal bestikke går alt mye smoothere, og det vet reiselederne. Du slipper også å tenke på mat, telt etc. Jeg kan anbefale denne:http://www.topas.dk/pages/turbeskrivelse-tanzania-kilimanjaro-safari-og-zanzibar.html

Men uansett reisemåte kommer du til å få en uforglemmelig tur. Lykke til smile

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå