Heisan
Har ikke vært i Japan, men hadde 10 dager i Canada ifjor i månedsskiftet februar/mars. Typisk nok var fjorårssesongen tidenes tørreste så for meg ble Canada turen preget av endeløs bilkjøring i kombinasjon med kulekjøring i bakkene. Vi planla å være mest i nærheten av Calgary (Kicking Horse, Revelstoke ol), men endte med å dra til Whistler i ren desperasjon. Der fikk vi èn dag med ca 15-20 cm pudder med catskiing. Kult nok det, men ikke akkurat det man ser for seg når man drar til Canada.
Det JEG kommer til å gjøre neste gang: Booke fri fra jobben en gitt periode. 3-4 dager før avreise så sjekker jeg snow-forecast.com og drar dit de melder mest snø. Muligens du har funnet noen kjempebillige biletter, men ifjor fant jeg ut at jeg sparte 400,- på å kjøpe biletten i oktober fremfor 4 dager før avreise. Mens vi var i Canada dumpet det i Utah (samme pris på flybilett), men det var på slutten av turen så da hadde vi ikke tid. Når jeg var i Canada så var det f... meg mer nysnø på Stranda enn i Canada. ;-) Ja, det gjør fortsatt vondt...