Ut i fra Denver har man minst 10 forskjellige anlegg, alle med sine spesialiteter. Noen har stort fokus på park og jibbing, andre som også er nevnt i andre kommentarer har større bowls for frikjøring og leter man, så finner man alltids noe å kjøre, selv dager etter snøfall. utfordringen med Colorado er at det er avstander så man rekker ikke alt. Skulle gjerne forsøkt Telluride, men det er laangt unna Denver hvis man ikke flyr dit.
Ut i fra et offpist perspektiv, tror jeg vi valgte noe kremen av anlegg der borte.
Var avgårde med 12 kompiser i fjor til Colorado, via Denver. Bodde i Steamboat, men besøkte Vail og Arapaho Basin i tillegg. Steamboat er stille og rolig sted og er et bra anlegg, men med et egent micro klima som sikrer mye nedbør og kald sådann det gjør det interessant! - i følge dem selv kommer champange pudder begrepet herfra. Offpist må man lete etter når det ikke har snødd (de rekker ikke å preppe bakkene når det snør så det meste av offpisten forgår i løypesystemet - gå out of bounds og kjør bratt skog - genialt! Har dere penger - Steamboat har det beste catskiings terrenget (forruten Telluride) i Colorado - verd vær krone! Steamboat er koselig, drar ikke hit for party! Da drar man heller til Vail, eller Aspen. Vail er sagt har bedre offpist enn Aspen. Anlegget er stort og har mange åpne bowls. Dagen etter snøfall er dette et eldorado. Vi var der dagen etter et 20cm dropp, men mildvær og sol ødela litt. Men den somleter finner... Gå en tur og kjør nord sider som ingen gidder å dra til! A-basin er offpist - mange muligheter, men intet som skjer her. men det ligger 30 min - 1t fra Vail, så dagstur er genialt. De mer seriøse skibomsene holder til i A-basin, uten at det blir oppkjørt for fort. Beste av alt med Colorado . Det er så stort at det er nok av fine renner og områder man kan gå opp fra hovedveien med feller eller ski på ryggen! Skulle gjerne hatt tid til Aspen også, om ikke ski er like bra som Vail, så i hvertfall for å se! Telluride skulle jeg også ha vært i! Catskiingen der skal være neste bedre, backcountryen er visst helt spektakuler også. Lykke til på tur!