Jeg ville flydd til Calgary, leid bil og loffet rundt i de vestlige Rockies på jakt etter god snø, Whistler er litt for overfylt etter min smak. Fernie er en klassiker og min favoritt, men les artiklene til Bjørn Erik Dale, Birger Holo og gjengen fra deres tur for noen år siden, der er det masse tips. (Castle Mountain, Revelstoke, Nelson og Whitewater er navn som er nevnt) Jeg har kun vært i Fernie, Lake Louise, Sunshine, Panorama og Whistler men skal tilbake i vinter og ta resten.... Banff-området likte jeg aldri spesielt godt, men mye av dette var pga snøforhold.
Vær klar over at anleggene i Canada er små i forhold til Alpene (unntatt Whistler), og ved mangel på løssnø kunne man like gjerne vært i Hemsedal og carvet bakkene (evt vært hjemme). Hvis du blir desperat etter urørt snø må du enten punge ut for cat- eller heliski, evt feste fellene og tusle. Tre uker bør uansett være nok til å få litt god snø, for mindre tid enn dette ville jeg vurdert Alpene.
For Park er det bare Whistler som gjelder i Canada, sier de som driver med sånt, tror jeg...