Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Canada, bosted?
#48492 14/11/2007 5:59 PM
kjs Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Jeg og en kompis har tenkt å dra til Whistler i desember 08 for å bli der forhåpentligvis i 6mnder. Hele poenget med denne tråden var om andre folk har noen innspill om nettsider der det er muligheter for å komme i kontakt med folk som leier ut billige leiligheter. Det ideelle hadde også vært om folk med erfaring fra denne type tur til canada kunne delt litt erfaringer angående bosted, bilkjøp!? etc.

Mvh Stian

Dyrt
kjs #48493 29/02/2008 7:51 PM
Fersking
Fersking

Håper du er klar over at det meste er ganske dyrt i Whistler. Jeg var innom der ei lita uke i januar i år og fikk litt avsmak, hele byen er laga for folk med mye penger (og passer dårlig for skibomser med lavt budsjett). Vi betalte nesten det dobbelte for å bo i Whistler sammenlignet med alle andre skisteder vi var innom. Om dere ikke finner noe annet, så kan dere jo høre med HI hostelet i Whistler om de kan gi dere en bra deal på å bo lenge. Mange vi traff som jobba der fant ikke sted å bo, og måtte derfor bli boende på hostelet...

Re: Canada, bosted?
kjs #48494 01/03/2008 4:50 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Whistler er ikke stedet å være skiboms.Som sagt, grisedyrt og svært vanskelig å få seg jobb.Satse heller på å bo et sted i Okanagan.Grisebillig å bo og muligheter for catskiing, heliskiing og et utall fjell til å gå tur på.

Har også enorme Big White Ski Resort i Kelowna.

Ca. 4-5 timer med bil til Whistler.

Hvordan er fernie i forhold til whistler?
kjs #48495 01/03/2008 6:25 PM
Medlem
Medlem

Sitter litt med planer for neste år, og har hørt så mye godt om Canada. Nå diskuteres det vel whistler her, men håper noen har litt erfaring med fernie også:) Evt andre gode steder i de traktene..

Revelstoke!!!!
kjs #48496 01/03/2008 9:52 PM
Fersking
Fersking

Bor i Golden nå (kicking horse) og kan anbefale dette stedet på det sterkeste. Hvertfall hvis det er skikjøring som står i fokus. Men har vært noen turer i Revelstok (14mil fra Golden) og det anlegget er sykt! Åpnet først i år, og ingen tvil om at dette stedet vil bli det nye store. Utvider med 2 heiser til neste år, og dem kan skryte av Nord Amerikas største fallhøyde. Bil kjøper du når du kommer hit. Kjøp i BC og ikke i Alberta da det er mye problemer med å få registrert bil der. I BC betaler man kun forsikring og får skilter med en gang. (tar 10min) smile

Fernie
kjs #48497 02/03/2008 1:31 AM
Fersking
Fersking

Jeg har vært en mnd i Fernie denne sesongen, og likte stedet veldig godt. Anlegget er brukbart stort og har mye bra terreng, de får virkelig mye ut av de heisene de har. Hadde to uker med helt fantastisk snø, skikkelig pudder! Dette kan visstnok variere litt, men om du er der hele sesongen, så får du nok med deg en del bra snø. De er dessuten slinke på å åpne stengte områder slik at man kan finne bra snø i flere dager etter snøfall. Det er ikke det billigste stedet, men kjøp sesongkort på høsten, så er det ikke så ille. Stemninga i hele byen er super, passe mengde uteliv i forhold til skikjøring. Traff masse svensker der, tror de har skjønt trikset ;-)

kjs #48498 02/03/2008 8:20 PM
kjs Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Er åpen for ganske så mangt når det hjelder hvor man ender opp i Canada. Så hele poenget med tråden var igrunn å høre med folka va dere sier. Har kommet mye bra her, så det er fint å se at noen engasjerer seg litt! smile Håper på flere gode innlegg!

Notert:)
kjs #48499 03/03/2008 7:11 AM
Medlem
Medlem

Revelstoke er notert:)Tenker først og fremst å være der i ca en mnd, men ingenting bestemt enda. Litt viktig at det ikke er for dyrt, så noen ¨up and coming ski resorts er bra å vite om, da jeg renger med Whistler etc er litt i overkant dyrt for en fattig skisjel:) Hadde jo vært en ide å jobbe litt på stedet for å tene inn litt av turen, slik at jeg kan være lenger..Det er ikke dumt!:) Hvilke jobber er det som regel å oppdrive for en ufaglært nordmann i de trakter?

Whistler tips
kjs #48500 04/03/2008 8:50 AM
Fersking
Fersking

Whistlerblackcombmountain besetter sine stillinger så tidlig som oktober i løpet av noen få utvalgte dager. De trenger folk til de meste, selge billetter, sjekke billetter, passe heisene, tilberede mat i varmestuene, vaske opp osv osv. Får du en av disse følger som regel sesongkort med. I tillegg disponerer organisasjonen leiligheter til sine ansatte som du kan leie.

God planlegging!

Whistler?
kjs #48501 15/04/2008 3:21 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Har besøkt Wistler flere ganger tidligere år. Et fantastisk skisted, med mange muligheter (inkl. heliskiing, catskiing osv). Men desverre, Whistler er blitt for dyrt. Og overbefolket! Spesielt i helgene. Ta gjerne et stopp i Whistler, men reis deretter inn i BC. Til skisteder som Silver Star, Big White, Sun Peak, Fernie. Har ikke vært i Golden. Men vil anbefale enten base i Okanagen (eks. Kelowna) eller lengre øst (Golden, Revelstoke). Fernie er også et godt alternativ. Merk også at snøforholdene kan variere veldig mye, spesielt i starten av sesongen. Og det er store lokale variasjoner. Bil kjøper dere ved ankomst BC (Calgary, Vancouver), og selger før dere reiser hjem. Bosted kan dere fikse underveis (unntatt i Whistler).

God tur....

canada 09
kjs #48502 15/04/2008 4:29 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Hei!

Spennende tråd det her..

Jeg og noen kamerater har tenkt oss 2 uker til Canada neste sesong. Vi har ikke tid til mere enn 2 uker pga jobb/skole. Det vi er veldig usikre på er hvilke to uker burde vi reise? Når er det best sjanse for mest snø? dette vet jeg vil variere år til år, men hvis noen har erfaring med når det er best sjanser for mye snøfall i BC så setter jeg pris på det( dårlig settning av meg smile )

Takker for tips! smile

kjs #48503 08/11/2014 4:20 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

letter etter et sted i canada som her gode muligheter for park skal også dra til steder med frikjøringsmuligheter men det står her oppe smile

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå