Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Forsikring
#47984 20/12/2009 9:03 PM
veggen Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

Tjena godtfolk!

Jeg skal til chamonix for vinteren, og blir borte i 4+ måneder. Hva vil erfarne skibumser anbefale med tanke på forsikring? Tegne i Norge før jeg reiser, eller tegne i chamonix?

takker for all hjelp, og god jul :grin

Hvilke forsikringer
veggen #47985 28/12/2009 1:24 PM
zup Offline
Fersking
Fersking

Noen som vet om forsikringsselskap som dekker løssnøkjøring og kjøring utenfor løype? Snakket med Europeiske og de dekker ikke kjøring utenfor løype.

Skal til Canada i februar og ser etter forsikring for freeride kjøring.

Re: Forsikring
veggen #47986 28/12/2009 1:59 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Gå inn på Dansk Polarcenter for å laste ned søknadspapirer for sportsekspedisjon. http://www.dpc.dk Dem gir forsikringer til det meste som er innenfor rimelighetens grenser. Det er hvertfall mulig å prøve.

Carte Neige
veggen #47987 29/12/2009 10:30 AM
Entusiast
Entusiast

Jeg bruker vanlig reiseforsikring. Men disse dekker ikke kjøring utenfor løype. I frankrike spør de etter forsikring hvis du trenger hjelp/transport ned fra fjellet. Hvis du ikke har forsikring som dekker dette må du betale av egen lomme og dette kan bli dyrt. Carte Neige dekker dette og er fransk skiforsikring som dekker redningsaksjoner i fjellet, carte Neige dekker også reise, skiustyr etc. Men ville hatt med en norsk reiseforsikring i tillegg. Carte Neige koster rundt 50 euro og kjøpes på turist infoen som ligger nede i sentrum av chamonix. Den vare hele skisessongen og hvis jeg ikke tar feil kan den brukes andre steder enn frankrike.

gouda reiseforsikring
veggen #47988 29/12/2009 10:34 AM
Entusiast
Entusiast

Brukte denne da jeg var i sør-amerika. Du kan plusse på reiseforsikringen men en ekstremsport del. Skal vist dekke redningsaksjoner utenfor løype.

Gjensidige
veggen #47989 29/12/2009 11:11 AM
Medlem
Medlem

Gjensidige reiseforsikring dekker kjøring utenfor løypenettet og klatring++. Har selv knukket en tann mot et tre mens jeg kjørte offpist og var ikke noe problem og få dem til å betale de 17000kr det ble i tannlegeregninger. (Tror de bare godtar reiser på under 45 dager...)

veggen #47990 30/12/2009 9:51 AM
Entusiast
Entusiast

Gjensidige dekker legeregningen ja (og ikke mange forsikringer gjør det ved løssnøkjøring!) men dekker de kostnaden ved at få heli'en til at hente dig? Jeg hadde kjøpt Carte Niege (som Mikko anbefaler) i tillegg til Gjensidige forsikringen, så er der ikke noe tull. De kommer at spørre om forsikring før de tar dig ombord i heli'en i Chamonix og da er det enkleste at vise Carte Niege't ditt.

Så ja takk begge dele :grin

veggen #47991 30/12/2009 10:28 AM
Fersking
Fersking

Gouda täcker också skadar som uppkommer under off-pist åkning. Dock som alla andra bolag jag kollat med täcker de inte sök och räddningsaktioner och är något man bör vara väldigt medveten om. Skador man får under off-pist och sök och räddning off-pist är alltså inte samma sak för försäkringsbolagen.

Så skulle oturen vara framme och man skulle få en räkning för helikoptertransport, allmän sök och räddningsaktion, etc är det bara att betala. Kan vara bra att checka upp med respektive försäkringsbolag.

Har någon tips på bolag som täcker sök och räddning också...PLEASE TELL! smile

veggen #47992 30/12/2009 10:40 PM
veggen Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

jeg kjøpte forsikring hos ecole de ski (tror det staves sånn), til 65 euro. Den varer til oktober neste år, og dekker hele verden. I følge hu dama i kassa dekker den transport ned fra fjellet, OG eventuelt sykehusopphold i etterkant. Eneste minuset for min del var at hu absolutt skulle vite hvilken adresse jeg eventuelt skulle fraktes til?? Jeg valgte å gi adressen min her i Chamonix, men seriøst, hvis jeg er såppass skadet i fjellet at jeg ikke klarer å si hvor jeg bor, da vil jeg helst bli fraktet rett til sykehus. Ikke bli fraktet som en pakkelevering til adressen jeg oppgav på "kontraktskrivingen"... Den delen var ganske merkelig!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå