Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Tre måneder på ski i 2010
#47740 16/02/2009 4:10 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei alle

Jeg og en kamerat leker med tanken om å dra et par-tre måneder neste år til et skianlegg for å kun kjøre ski og brett. I utgangspunktet skal det være det billigste som går ann å få tak i av overnatting etc. Har ingen store preferanser på hvor vi skal dra, så lenge det finnes snø og pudder, og er et godt annlegg eller mange gode i nærheten. (Kan også reise utenfor Europa selv om det ble i Europa-kategorien)Har noen tips til hvordan man kan gjøre dette for å få til en av tidenes opplevelser?Erfaring, anbefalinger og tips etc mottas med takk smile

kort...
larsen123 #47741 16/02/2009 4:27 PM
Avhengig
Avhengig

Kan skrive langt om dette,men om dere tenker 3 måneder uten jobb og bare chill er det viktigste å få dere en jobb hvor dere kan jobbe så mye dere vil og tjene max med penger. Selg bil om dere har det og egentlig ikke har så mye bruk for den...Ikke gå ut å fest hver helg jobb heller og spar penger. Sett av et fast beløp hver måneder. Vær målretta og bestemte i sparinga så er pengga ikke så stort problem! Har man noe å se fram til går sparinga lettere...Kutt alle unødvendige avgifter lev nøkternt,men dere kan fortsatt ha det fett! Sett dere ned i god tid,finn en bra destinasjon,let etter boende...sentralt er ofte dyrt litt utenfor sentrum blir fort billigere, sjekk priser på leie og heiskort så dere vet hvor mye penger som går med til det. sett opp et budsjett for hvor mye penger dere har og hvor mye dere skal bruke hver måned...ha noen tusen ekstra på bok om noe skulle skje eller penga ta slutt. Det er kjedelig å være han som ikke har penger og må snylte på alle andre siste måneden...aldri god stemning av det.

Når det gjelder destinasjon så er det bare å plukke fra øverste hylle. Se ut hva som passer best for dere.

Utstyr: Trenger dere nytt stajs sjekk ut mulighetene der dere skal priser opp mot norske osv...ofte billigere der nede en å kjøpe før dere drar. Man kan ofte få kjøpt ut feks ski fra skiutleier som bare har vært ute en sesong for en bra pris!

Lykke til på veien og tro meg dere kommer til å få en grom vinter!! laugh

Re: Tre måneder på ski i 2010
larsen123 #47742 16/02/2009 5:37 PM
Medlem
Medlem

Genial ide då!

larsen123 #47743 16/02/2009 8:53 PM
Fersking
Fersking

Sitat Ole-Kr:Kan skrive langt om dette,men om dere tenker 3 måneder uten jobb og bare chill er det viktigste å få dere en jobb hvor dere kan jobbe så mye dere vil og tjene max med penger. Selg bil om dere har det og egentlig ikke har så mye bruk for den...Ikke gå ut å fest hver helg jobb heller og spar penger. Sett av et fast beløp hver måneder. Vær målretta og bestemte i sparinga så er pengga ikke så stort problem! Har man noe å se fram til går sparinga lettere...Kutt alle unødvendige avgifter lev nøkternt,men dere kan fortsatt ha det fett! Sett dere ned i god tid,finn en bra destinasjon,let etter boende...sentralt er ofte dyrt litt utenfor sentrum blir fort billigere, sjekk priser på leie og heiskort så dere vet hvor mye penger som går med til det. sett opp et budsjett for hvor mye penger dere har og hvor mye dere skal bruke hver måned...ha noen tusen ekstra på bok om noe skulle skje eller penga ta slutt. Det er kjedelig å være han som ikke har penger og må snylte på alle andre siste måneden...aldri god stemning av det. Når det gjelder destinasjon så er det bare å plukke fra øverste hylle. Se ut hva som passer best for dere.Utstyr: Trenger dere nytt stajs sjekk ut mulighetene der dere skal priser opp mot norske osv...ofte billigere der nede en å kjøpe før dere drar. Man kan ofte få kjøpt ut feks ski fra skiutleier som bare har vært ute en sesong for en bra pris!Lykke til på veien og tro meg dere kommer til å få en grom vinter!! laugh

+1

bomsing

larsen123 #47744 22/02/2009 5:25 AM
Fersking
Fersking

Kom nettopp hjem fra Bad Gastein i Østerrike, og der var det sinnsykt mange norske og svensker som jobbet. De fleste jobber jo i skiskolen mens andre jobber i barer, osv. Kunne faktisk tenkt meg dette selv til vinteren.

larsen123 #47745 22/02/2009 12:13 PM
Entusiast
Entusiast

Trenger ikke snakke engelsk eller tysk i Bad Gastein nei. Det er det kjipe med stedet syntes jeg. Er jo bare nordmenn og svensker overalt. Og de samme folka er der gjerne for å kjøre offpist, så det blir relativt kjapt oppkjørt selv om det er et stort område.

Jeg ville dratt til Italia der det er veldig få som kjører utenfor løypa, eller lenger østover.Drar dere østover blir det hvertfall billig.Ekspedisjonsfølelsen blir vel ekstra stor jo lenger øst man drar. Men fjellene blir vel også flatere øst for alpene.

hehehe,,,
larsen123 #47746 22/02/2009 4:06 PM
Avhengig
Avhengig

Så du mener det fort blir oppkjørt i bg??

Da har du ikke kjørt de bra stedene og det kan jeg garrantere deg! laugh

Har bodd der 3 sesonger og aldri noe problem å finne urørt snø! Det fine med alle norske og svenske som er der er at mange av de er mest på fest...Ergo de blir ikke så kjent der nede og kjører de samme stedene som turistene...ergo ja det blir fort oppkjørt,men om man leter litt og snakker med de rette folka finner du mye fin urørt snø! Kan jo nevne at i februar i fjor hvor det var dårlig med snø kjørte vi urørt snø 3 uker etter snøfall og det kun 15 min haik fra heisen. Finnes masse skulte pærler der nede og det er veldig får dedikerte skikjørere der nede iforhold til hvor mange sesongere som er der!

Finnes masse fint! wink

larsen123 #47747 23/02/2009 4:06 PM
Entusiast
Entusiast

Jada.... vet det er skjulte perler der. Vet ikke om du kjenner Roger B? Han er på vei ned nå. Han er godt kjent å sa det samme om 3 uker gammel snø. Men han skal nok sikkert drikke mest nå.Når jeg selv var der fant vi som førstegangsreisende lett snø etter 9 dager. Men det er vel 3-4 år siden, og det har kommet mye folk etter det.Men jeg var storfornøyd med BG.

Stemmer.
larsen123 #47748 23/02/2009 4:40 PM
Avhengig
Avhengig

Roger kjenner jeg vet du!!

Her nok kommet en del folk siden du var der ja,men er fortsatt LETT å finne bra snø lenge etter snøen har dalt!! Hadde min siste sesong der i fjor. Mange linjer som ligger lett synlig,men folk ikke kjører og andre linjer som ligger skult som ingen kjører...bare å plukke linjer på strak arm!! laugh

tur
larsen123 #47749 24/02/2009 12:34 AM
Fersking
Fersking

jeg blir nok å reise til usa og canada neste vinter. fra januar og utover. jo flere man er jo større er muligheten til å skrape sammen penger til en bil f.eks.

larsen123 #47750 24/02/2009 1:41 PM
Fersking
Fersking

Høres digg ut Stian. Skal du jobbe der nede også? smile

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå