Lyst til å surfe i Marocco en måneds tid?!
Planlegger å kjøpe/leie bil i Marocco og kjøre gjennom fra nord i Tangier og helt mot sør og området rundt Tarhazoute. Trenger en eller maks to personer til å være med å kjøre og selvfølgelig til å dele sykt gode surfe dager i shorts temperatur med.
Marocco har på mange måter den beste surfen i September og Oktober, men da også med mange tilreisende surfere hvilket betyr mer kjemping for å få retten til å kjøre en bølge. Jeg har tenkt meg nedover rundt 15 Oktober, kjøre gjennom fra nord til sør ettersom kollektiv tilbudet her er nærmest ikke eksisterende og i beste tilfelle særdeles komplisert.
Du/dere må ha lappen, være open minded og glade i å surfe. Det er ikke viktig at du er god, men samtidig er ikke planen min å være din surfelærer. Du bør være minimum 20 år gammal og hvis du kan noe fransk eller er interessert i å lære dette språket vil det være en fordel. Selvsagt vil det også være en fordel at du har vært ute på reiser før, men ikke nødvendigvis ett ?must?. Selv har jeg bare surfa ett par år, litt på og av, hovedsaklig i Sør Afrika og Sør Amerika, og drar til Marocco etter anbefalinger fra mange omreisende surfere om at du her lett kan finne konsistente bølger i str. 1-3 meter i facen, hvilket er omtrentlig mitt nivå.
?The plan?:
Kjøpe en gammal transporter eller boble, men med solid motor til rundt 30.000/50.000 NOK. Er vi tre blir dette rundt 10 ? 15.000 på hver som vi selvsagt får igjen når vi selger den i Marocco (helst med litt fortjeneste). Campe i telt eller i bilen litt avhengig av biltype, kjøre innom kjente og mindre kjente spotter langs med kysten og sørge for å kunne ha bølgene helt for oss selv.
?Alt har sin pris?:
Tur retur til Lisboa eller evt. Tangier skulle ligge på i underkant av 4.000 NOK og en bør regne med ett mat/drikke/bensin budsjett på rundt 50/100 NOK dagen. Skal du henge med en måneds tid så må du nok da regne med en ca 7-10.000 i kostnader og rundt 10-15.000 i utlegg for bil/bosted.
Kontakt meg på facebook hvis du er interessert.
Yann Eric Reistad
?Livet kan være kort ?så benytt sjansen og lev det slik du kan?