Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
lapointsurfcamp
#3549 16/06/2008 7:05 PM
swerre Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

er det noen her som har vært og surfa på lapoint surfcamp i portugal?kan jeg få et lite refferat om hvordan det var der? : ):)

Re: lapointsurfcamp
swerre #3550 18/06/2008 11:59 AM
Fersking
Fersking

Heisann,

Jeg dro ned i mai og var det i 8 dager før "rushet" begynte. Stedet ligger veldig sentralt i ericiera med 5 minuters gange til sentrum der du finner matbutikker, cafeer, surfesjapper og restauranter.

Selve campen er ryddig og pent med god plass, følte jeg selv, til både medbrakt utstyr og annet stæsj man drar med seg. Nå var det riktignok ikke så mange tilstede da jeg var det så jeg fikk et rom alene i flere dager med eget bad som passet meg utmerket.

Dagen startet med felles frokost som bestandig er hyggelig med ferske rundstykker, frokostblanding, frukt og annet godsaker med påfølgene info til kursdeltakere om hvordan dagen ville utarte seg. Som regel dro vi til en strand rundt 10 tiden der nybegynnere fikk kursing mens vi andre ?viderekommende? surret rundt og drakk kaffe og spiste dødsgod toast. Den anbefales!! Super svær og feit med masse ost og majo! Så hoppet vi uti.

Midt på dagen dro vi tilbake til campen så folk kunne slappe av, spise mere toast, handle osv før en ny session var på gang. Hadde man ork til en 3. session derigjen så var det rom for det også. Utenfor campen er det en fin fin bølge som heter matador som vi surfet relativt mye på.

Et par kvelder dro vi ut for å spise, og campen har en fast restaurant de spiser på. Jeg har vært mye i portugal og maten på dette stedet er svært bra, særlig sjømaten, kjøttet er ikke så verst det heller.Jeg likte særlig sverdfisken! Forøvrig kan sjokoladekaken anbefales om du er en sjokomons. De dagene vi ikke spiste ute, ble det middag på campen som Nisse - the swedish chef kokkelerte. God mat, og sunt!

I perioden da jeg var det så fungerte surfen langt bedre for nybegynnere enn oss andre. Dessverre var det ganske smått uten at det gjorde så mye av den grunn. De som var på kursene, deriblandt jentecamp deltakere lærte dødsmye veldig fort.

Generelt sett er hele området utrolig variert med alle mulig spots så det er alltid en bølge å finne.

Transporten dit er enkelt i tillegg. Jeg tok en taxi fra flyplassen og kostet meg 50 euro. Skal du ta taxi så er det et tips at du snakket med turist informasjon i ankomst hallen og spør etter noe som heter en Taxi voucher så slipper du bli lurt. Ellers kan campefolka hente deg.

Lurer du på noe mer så spør! Jeg likte meg veldig godt der og grilo, nisse, sebastian, lisa og alle andre som hører med til campen er utrolig hyggelig mennesker!