Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Kaukasus
#46400 09/10/2006 4:44 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Planlegger reise til på skiferie til kaukasus i vinter, eneste vi vet er at vi tenker å fly til Minaral Vody(!)

Noen som har vært i området og har noen gode tips til frikjøring i området?

Tja
super-jostein #46401 09/10/2006 5:59 PM
Entusiast
Entusiast

Har vært i området, men bare på sommeren.Inne i regionen hvor Elbrus ligger, så er det jo hvertfall endel topper man kan bedrive litt pudderkjøring. Tar vel fire timer med bil tror jeg.. Husker ikke heilt.

Ellers må jeg si at de har veldig mange passkontroller i Mineralnye Vody.

Søk på forumet her
super-jostein #46402 09/10/2006 10:44 PM
Entusiast
Entusiast

Søk på "Elbrus" på forumet her. Les trådene med flest svar, så får du litt info.

Den andre siden
super-jostein #46403 10/10/2006 12:39 AM
Medlem
Medlem

Ja, hvorfor ikke dra til den sørsiden av Kaukasus. Ta fly til Tbilisi (Georgia) og ta minbuss til Kaukasusfjellene.

Fordelene er at man kan fly med Lufthansa, British Airways el.l. helt frem og reisen gjøres unna uten overnatting i Moskva. Det er ikke noe tull med passkontroller osv. Bilturen til Kasbeki (3 timer) er latterlig billig og uten noe som helst byråkrati.

Det negative er at det ikke er så mye info om fjellene i Georgia. Her må det litt pioneerarbeid til (selv om det er pakketurer til området med heliski osv.)

Området rundt Kasbeki er etter min oppfatning trygt. 3-4 av bilder på siden min er derfra. Provinsene Svaneti og Tusheti er derimot mer hårete og uutforsket, men desto mer fristende (-:

Hei, Jostein.
super-jostein #46404 10/10/2006 5:14 PM
Entusiast
Entusiast

Hvis dere skal reise til Mineral Vody, er det ca. 3 timer til Elbrus, men hvis dere skal til Krasnaya Poljana, må dere beregne dere på en 8-10 timers lang busstur. Jeg var i Elbrus i vinter, og det bydde på skiopplevelser for livet. Som tidligere nevnt, kan flyplassen i Mineral Vody føre til flere korrupte hendelser hvis dere ikke har med tolk. Jeg vet at noen andre Nordmenn som reiste denne turen, ble lurt for 1200 kr hver. Ellers kan jeg informere om at hotellopphold i Moskva er veldig dyrt og lite luksuriøst, men alternativet er å utforske byen på natta og sove på flyplassen. Den Norske ambasaden fraråder nordmenn til å reiser til Elbrus, men vi møtte 8-10 nordmenn som ikke hadde med seg tolk. Hvis dere skal, bør dere dra i slutten av Februar. Lykke til;)

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå