Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Engelberg
#46343 09/11/2006 7:08 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Noen som kan komme med gode tips om byen, fjellet, barene mm.? Jeg skal dit for første gang i vinter og gleder meg noe sinnsykt. Har hørt mye bra, og er åpen for mer info;) Har rando utstyr så tips om topper er også gull...

Det blir bra......
Jompi Furseth #46344 10/11/2006 4:59 PM
Entusiast
Entusiast

Engelberg er tradisjonelt et sted for sesongbeboere, så utelivet er heller labert. Har jo blitt charterdestinasjon i år, så det er mulig det tar seg opp litt. Yucatan har vært stedet med mest trøkk på after-ski, Eden litt roligere (loungen på Eden er herlig som chill-out sted).

Skikjøringen er utrolig når du utnytter mulighetene fullt ut, guidebok anbefales. Fra toppen av Titlis er Steinberg og Galtiberg klassikere, med utganspunkt i Stand sklir du lett ut til Laub, fra Jochstock kan du kjøre store og lille Zussli på vestsiden eller ned til Engstlenalp på østsiden, det er også en fin passasje fra Jochpass ned på vestsiden til Alpstübli.

Med randonèutstyr tar du Fürenalpgondolen og går opp på Hanen og kjører ned "baksiden" til Horbis (rapell inngår, husk utstyr). Gondolen ligger rett ved stedet du kommer ned fra Galtiberg. Kort sagt; Du har j...g mye morro i vente.

Sjekk engelberg.ch for kart over anlegget

parken
Jompi Furseth #46345 11/11/2006 1:48 PM
Fersking
Fersking

er det noe park der?

Park........
Jompi Furseth #46346 12/11/2006 8:58 PM
Entusiast
Entusiast

.....er ikke helt mitt felt så jeg skal si lite om kvaliteten, men i fjor var det en ganske flat park med små elementer ved Jochpass på Titlis-siden og noen større hopp på Brunni-siden, kan ikke si jeg så noen half-pipe noe sted. Det var stort sett ganske folketomt i parkene, Engelberg er freerideterritorium

Brunni-skogen
Jompi Furseth #46347 23/11/2006 1:23 PM
Fersking
Fersking

Du MÅ sette av tid til herlig skogs-kjøring i på Brunni-siden (som for øvrig er sol-siden av Engelberg). Ta heisen så langt opp du kommer, og hold mot høyre så fort du begynner å kjøre nedover (15. meter). Sannsynligvis ser du gode spor. Det er ikke noe gåing. Når du omsider er nede, tar du toget tilbake. Dette går bare én gang pr. time tror jeg, så hør med svenskene om avgangstider.

Når det gjelder utelivet, ligger det et sted som har halv pris på drikke på onsdag (mener jeg det var). Der blir det fullt, og man blir også altfor full:-) Stedet ligger i forlengelsen av hovedgata, ikke langt fra Brunniheisen.

God tur!!!

navnet du leter etter er....
Jompi Furseth #46348 23/11/2006 2:41 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

spindle. er vel to drinker for prisen av en. mye farligere det...tror de er få som husker å ha vært der for å si det sånn

Svindyrt!
Jompi Furseth #46349 24/11/2006 9:56 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Har tenkt meg (1 person) til Engelberg uke 4 og 5, men sliter med å finne en plass å bo som ikke koster en formue. Det billigste jeg har klart å finne hittil koster ca. 6000 kr for 2 uker, det er litt i drøyeste laget! Er det noen som har forlag om billigere bomuligheter?

Som nevnt i annen tråd
Jompi Furseth #46350 24/11/2006 5:27 PM
Entusiast
Entusiast

St jakob har forholdsvis enkelstandar, men sjarmerende og ikke minst billigt. Hvis du tåler å bo i lag med fremmende folk er det ikke problem. Betalt sånn ca 3500-3800 for 22 netter inkl frokost. Hyggelig plass med hyggelige folk. Ps kan bli trangt i helgene, men off-season er det lite folk.

Engel.
Jompi Furseth #46351 24/11/2006 8:11 PM
Medlem
Medlem

Hadde ei uforglemmelig uke førsteuka i mars sist vinter. Luftwaffe( lufthansa. nr 3 på lista over selskap som roter bort bagage) prøvde, men klarte ikke å ødelegge en god ferie. Fra Titlissiden er offpist mulighetene uendelige. Yucatan har 2 for 1 hver tirsdag.Resturangen øvers i Jochspass er best og triveligst på luch. Var så heldig å få oppleve et snefall uten sidestykke, og holdt på å drukne i pudder hver eneste dag i ei uke. Satser på Engelberg neste år, samme tid, men flyr med SAS.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå