Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
best off-piste i alpene?
#46118 31/08/2007 3:55 PM
Hop Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

sitter å kikker på reiser til alpene og lurer på hvor de beste off-piste-forholdene er.noen som kan opplyse meg? hvordan er bad gastein og engelberg f.eks?

Bad Gastein
Hop #46119 31/08/2007 6:04 PM
Avhengig
Avhengig

Du sier ikke noe om hvilke nivå du kjører på selv.

Selv har jeg to sesonger bak meg i Bad Gastein.

Der finner du utallige muligheter for Offpiste både lett tilgjengelig om ting du må haike for å finne. Her er allt fra Krevende turer som Scharek 3122 moh ned til ca 1500moh. Her trenger man Guide om man ikke er kjent i området. To valg muligheter ned . Ost Wang som er selv øst henger....rundt 40 grader + i innsteget ned i en STOR Bowl...Som igjen flater ut før man tar seg ned en trang renne for å komme helt ned i dalen og tilbake til Heisen i Sportgastein. Her må man ta tog ut av dalen så en skibuss opp til Möltal gletcher heisen opp på toppen haike 150m så står du på toppen og ser ned i Gasteiner dalen igjen. Man kan også velge den noe enklere "turisten" ned som er en ekstremt stor natur opplevelse,men også her er det brattere partier. Vær obs for stor skredfare i begge runn...Ellers så har du nord og sud abfarht i Sportgastein enkle og lett tilgjengelige. Utallige muligheter om man haiker litt. Nede i Bad Gastein tar man heisen opp på Stubnerkogel hvor områdene åpner seg!! Her er det kun fantasien som setter en stopper for hvor man kan kjøre. Alt fra bratt til flatt... Bli kjent med locals og bumser så kanskje du får noen tips om de litt mere hemmelige stedene!! Alt fra åpne vidder til skogskjøring.

takk,
Hop #46120 19/09/2007 6:28 PM
Hop Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

for svaret:) det du beskriver blir nok en del over mitt nivå, men takk for tipsene uansett! har bestemt meg for bad gastein, så jeg gleder meg om mulig enda mer nå:)

engelberg
Hop #46121 27/09/2007 9:17 PM
Fersking
Fersking

engelberg

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå