Forstår poenget ditt, men er fortsatt ikke enig.
Hadde jeg skulle gjort en sesong til skulle jeg uten tvil vært instruktør nok en gang. Jeg hadde aldri vært så opplagt til å stå på ski om jeg måtte jobbe kveld/natt hver dag. I tillegg vil jeg gjerne gå på after ski selv når jeg er der nede, men digg å kunne gå hjem når man vil. Man har kortere arbeidsdager som instruktør, og man får mer enn nok skikjøring. Instruktører har det som regel ikke så stressende på jobben heller, og alle utgifter foruten mat blir dekket. Man har med andre ord INGEN bekymringer overhodet. (Noe jeg følte gikk litt mer igjen med folk som jobbet kveld/natt.)
Fakta er: "Bar-folk" fester mest, mens instruktører kjører mest ski. Det kommer man ikke unna.
Jeg ser det også som særdeles mer givende å lære folk gleden med fjellet, kortsvinger ned svarthenga eller å finpusse teknikken.
I tillegg er jeg i etterkant stolt over hva jeg faktisk fikk til der nede og hvordan jeg utviklet meg selv som skikjører, og takker skiskolen for det. Har hatt MYE glede av dette senere. Tror ikke jeg hadde vært en like komplett skikjører om jeg hadde jobbet på ett utested.
Men som du så riktig nevner er kjipt å instruere i løypene når bomsene kommer ned med pudder oppetter ørene. Derimot hadde jeg mer til felles med mine kolleger og angrer ikke ett sekund på jobben som instruktør.