Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Ung nybegynner!
#3482 01/05/2013 9:51 AM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei, har prøvd litt windsurfing før, men det er bare på et brett fra 80tallet.

Tenker å kjøpe meg et nytt, men helst ikke altfor dyrt. 

Veier rundt 62 kg og er 173 høy, hvilket brett bør jeg gå for? (er 16 år)

Takker for svar smile smile

Re: Ung nybegynner!
Ola Wiik #3483 03/05/2013 6:42 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Hei Ola. Er ingen utstyrsekspert, men kan jo si hva som funket for meg.

Begynte for et par år siden med et starboard Go 170 liter, har et seil på 7,5m^2 og ønsker meg nå et seil på 6/5,5m for dager med mer vind. Hvilke seil du trenger avhenger av hvilke vindforhold du har tenkt til å stå i, men i starten er man ofte ute i svak vind og da er 7,5m et stalltips selv om kan bli vel tungt å håndtere om det blåser opp.

Starboard'et er etter min mening veldig stabilt men ikke så stort at du må kjøpe deg nytt med en gang heller. Om du kommer over et Go 155 liters burde det også funke. Anbefaler å sette opp et varsel på finn.no om du har litt begrenset budsjett, der dukker det opp veldig pent brukte brett til en billig penge (tror mange kjøper nybegynnerbrett og finner ut av at de ikke har tid:)).

Om ikke du har rigget/ stått på den "nye" brettypen ville jeg også tatt et lite kurs eller i alle fall plaget noen som ser litt drevne ut på stranda om du vil komme raskest mulig opp i plan (jeg gikk noen strafferunder der..)

lykke til:)/espen

Ola Wiik #3484 10/05/2013 2:01 PM
chr Offline
Fersking
Fersking

Ola,

hvor seiler du? Klarer du vannstart med det brettet du har nå?

Hva slags seiling har du lyst til å drive med? Seile fort, seile regatta, bølger og hopping, eller freestyle? Kjenner du andre som seiler brett?

Hilsen Christian

Ola Wiik #3485 04/06/2013 4:54 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Hei,

Jer seiler ved moss/larkollen/varberg og har freeride brett (Mistral 150L fra 2009) med nybegynner seil/mast/boom (Nautix 2008) utstyr i privat lagreplass i Moss som brukes ikke så mye (har akkurat fått barn #2 og seiler Freestyle/Wave bare når det blåser...). Er det noen interessert i å bruke nybegynner/freeride utstyr om sommeren 2013? Jeg hadde tenkt til å selge utstyret til noen her og kjøpe den tilbakke etter høsten så dere trenger ikke å investere så mye. Bare ta vare av brett og seil :-). Ta kontakt med Privat Melding. Hilsen.