Ops, var vel mest ment som en spøk da det innlegget tidligere. Det var bare litt komisk fordi jeg kjenner Kjell og han er den siste som prøver å snik reklamere, han har faktisk bare et sterkt ønske om at folk skal få høre om muligheten til å bli guide, fordi han trives bedre i elva enn på land (med unntak av skibakken), og var starta selv å jobbe etter et guidekurs. Men jeg løy ikke når jeg sier vi har verdens tøffeste sikkerhetsansvarlig og bra folk i firmaet.
Angående Guidekurs så er ingen forkunnskaper nødvendig, du er mer eller mindre garantert jobb hvis du oppnår den ferdigheten som skal til på elva (noe som kan ta alt fra noen uker til måneder avhenging av hvor mye du trener)... Og ja, jeg tror nok det koster, men da er det bare å gå til heidal rafting sin hjemmeside for å finne ut mer.
Ellers så kan jeg vel slenge på at de aller fleste firmaene i Heidal arrangerer guidekurs i løpet av sommeren, så det er bare å kontakte de forskjellige for å finne ut hvilket som passer best for deg. (Villmarken Kaller, Sjoa Adventure, Sjoa Rafting GO Rafting osv... (så blir vi ferdige med snikreklame debatten)
Mariann Sæther