Jeg henviser til trådstarters ?Glad for alle svar? og håper det også gjelder forrige innlegg :wink
Jeg har verken skiseil eller kite, men jeg har en sønn som har 3 kiter i forskjellige størrelser. Jeg vil nevne en av turene hans. Mulig det kan si litt.
Sognefjellshytta (1411 moh) ? Prestesteinsvatnet (1333 ? 1356 moh) ? Fanaråkbreen ? Steindalsnosi (nabofjellet til Fanaråken). Ja; helt til toppen. Stigning den siste kilometeren ca 350 m. Total lengde i luftlinje 7 km. Deretter retur ved å stå på ski ned Fanaråkbreen og kiting tilbake til Sognefjellshytta.
Denne turen tror jeg definitivt ikke hadde egnet seg for pulk pga mye kryssing frem og tilbake på breen. Dette med kryssing frem og tilbake har jeg også lagt merke til har vært nødvendig på en del andre turer for eksempel i Leirdalen mot Leirvassbu. Som sagt jeg har aldri hatt kite men ser bare for meg at for å dra pulk bør man muligens være i forholdsvis flatt terreng. Korriger meg.
Pakkevolum/vekt/håndterbarhet med ryggsekk er det sikkert andre som kan svare på, men jeg mener å vite at min sønn flere turer har hatt med ekstra kite i annen størrelse i ryggsekken.