Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
HVA TRENGER JEG SOM NYBEGYNNER??
#2909 15/12/2005 2:06 PM
Olis Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Jeg tenkte å starte med kiting på snø. Hva slags type kite er å anbefale, hvor mange m2 trenger jeg for å kunne dekke et visst vindspekter? Veier ca 70 kg og trenger fullt utstyr. Noen som har noe brukt de skal selge?

let litt her og på kite.no
Olis #2910 15/12/2005 4:11 PM
Fersking
Fersking

står noe her under forumtråden for kite:http://www.friflyt.no/index.php?pagenr=32&zone=102&category=1005&subcategory=1og en hel masse på kite.no

Det meste går vell på foil til vinterbruk og tube til kombi... merke er det jo også alle mulige meninger om...Dersom du skal ha en kite er kanskje 14m2 mest aktuelt i tube og 7,5-9 i foil.Dersom du skal ha ny tube burde du vurdere bow-kite som visstnok (har ikke testet) har stort vindspekter og har god sikkerhet.Ville tatt en tur innom en butikk og hørt hva de anbefalte - så kan du lete etter gode tilbud på nytt eller på bruktsidene til kite.no ut i fra det... Kitene synker vanvittig i pris... Om du finner et godt brukt-tilbud så kan du legge det ut på kite.no og høre hva folk mener om tilbudet... (lett å bli lurt)

Nuvell... mye fjas.. søk litt i gamle innlegg så dukker det opp noe fornuftig....

kjøp brukt
Olis #2911 18/12/2005 1:23 AM
Nytt medlem
Nytt medlem

Hvis du leter på bruktmarkedet på kite.no finner du mange bra kiter til en hyggelig pris. Mange som selger nesten ubrukt 2005 utstyr til halv pris. Som nevt tidligere vburde du kjøpe 6-7 m2 foil kite hvis du har tenkt å bruke den mest til kjøring å ikke hoppe så mye. 12-14 m2 tube hvis du har lyst å trikse mye. Men ta det rolig i starten, kite kan være svært farlig hvis du ikke tar forhåndsregler! Anbefaler å ta et kite kurs:)