Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Jeg trenger litt tips!
#330 16/05/2007 9:59 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Planen for denne sommeren er å gå til innkjøp av båt. Jeg kan ikke kalles noe annet enn nybegynner, så derfor lurer jeg på et par ting:Noen sier at jeg bør investere i en playboat, for da blir det lettere å gå over til creek etterpå. Noen andre mener det motsatte. Hva mener dere?Så har jeg sett på en del hjelmer. Protec sine er billige, men jeg har hørt at de ikke er noe tess. Stemmer det?

hei
miss piggy #331 16/05/2007 10:30 PM
Fersking
Fersking

eg begynte med leikebåt.. det var gydd. blir mye meir teknisk i elver. så då e da mye morsomare å padla elver som ikke er så vansklige.. så kan du gå over til creek som heller ikkje va noe stress etter å ha padla leikebåt 1 sesong.. det funka vertfall for meg :cool

Hm, hvor har du tenkt til å padle?
miss piggy #332 16/05/2007 10:52 PM
Medlem
Medlem

Hvis jeg skulle ha gjort valget i dag så hadde jeg tatt en lekebåt/riverbåt type.Som nybegynner så blir det ikke til at du slenger deg utenfor de største strykene, og de fleste lekebåter fungerer greit opp til grad 3. Mange vil sikkert hevde at det funker til grad 4-5 men det er en annen sak.Når du har først lært deg det grunnleggende, vil du kunne lære mye mer teknikk i en "lekebåt". Som du kan ta med deg videre når tiden kommer for de mer krevende elvene, og creekbåt blir nødvendig.

De fleste som blir hekta, ender opp med to båter. En creek/riverrunner og en lekebåt.

Skulle jeg kjøpt hjelm nå, ville jeg fortsatt ha valg en Sweet hjelm. Og uansett en med brem.Hadde en protec før, helt grei hjelm, men kjedlig å få sola i øynene hele dagen.

Lykke til...