Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Kitewing
#2706 21/02/2007 10:59 AM
perbl Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Er det mange her som driver med, eller har drevet med kitewing? Tenkte det var morsomt å høre hvor stort miljø det evt er, har inntrykk av at ordinær kite er adskillig mer utbredt, selv om kitewing var litt framme for et par år siden.

Har litt lyst på en vinge, og hadde vært interessant å vite noe om hvilke erfaringer folk har med denne saken. Ser forøvrig det er lansert nye og delvis forsterkede modeller på kitewing.com for året, så virker nå som om det internasjonalt er et aktivt miljø.

Re: Kitewing
perbl #2707 11/07/2007 2:33 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Har akkurat begynt å kjøre litt vinge. Jeg vet det er et lite miljø rundt Oppdal, men bortsett fra det, så er det veldig få i Norge som driver med dette. Prøver selv å komme i kontakt med andre.

Det lille jeg har prøvd, har vært veldig positivt. Det er relativt lett å lære og bruks områdene er mange. Har for det meste prøvd med dirtboard på stranda. Men gleder meg til å prøve på snowboard, tror det er det optimale. Skal prøve med inlines også, tror det blir ganske ekstremt :grin

Noen som vet om noen bra spots i sør/øst norge?

Kitewing
perbl #2708 09/04/2010 4:30 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Var for litt siden på anlegget på Geilo, der det på toppen kjøres en god del med vanlig kite, det sies å alltid være GODE stabile vindforhold og kjøreforholdet er lett okkupert flatfjell. Fikk dilla av å sjekke ut kiterne der, og rafset borti vinge på en videofeeder, så nå er jeg solgt. Holder til i omegnen av Bergen, så reise til Geilo gikk med tog. På Finse ser det ut som et eldorado for både drevne og novise vindkjørere, da det er valgfritt hva terreng du kjører på, samt notoriske mengder med vind. Sitter her og foreløpig fantaserer om å tilbringe større deler av neste sesong der oppe i lagmannstelt m/fyr. Er vi flere som spleiser, er komforten innen realistisk rekkevidde

kitewing
perbl #2709 18/09/2010 9:47 AM
Nytt medlem
Nytt medlem

har seilet kitewing i fire år. forsøkte først ordinær kite, men så ikke sjarmen med denne (lineflok, plassbehov, manglende kontroll) Er vant windsurfer, så det er nok litt av forklaringen på at jeg raskt følte meg hjemme med kitewing. Jeg har hytte på myrland, så jeg veksler mellom å seile på strandevatn og på å ta heisen (hallingskarvet skisenter) opp til halletjørn, der jeg kan seile godt opp i hallingskarvet. jeg skal kjøpe to vinger til nå slik at venner og familie kan seile sammen med meg:) MYE spenning og moro uten risikoen du får med vanlig kiting!