Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Elvepadling i Akerselva?
#285 03/07/2007 10:43 PM
ernid Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Jeg gikk langs Akerselva i dag, og så noe som så ut som en helt grei surfebølge. Er det noen tradisjon for å padle elvekajakk i Akerselva? På såpass høy vannstand som det er nå så må det da være mulig?

Re: Elvepadling i Akerselva?
ernid #286 04/07/2007 11:23 AM
Medlem
Medlem

Jeg har hørt at den har vært padlet, har lyst til å prøve selv, men tror jeg vil vente et år. Problemet er at det er mye kjedelig men med potensielle konsekvenser hvis det går galt. Få eller ingen bakevjer, mye menneskeskapt og rykter om armeringsjern. Det eneste som padles regelmessig er bølgen helt oppe ved utløpet fra Maridalsvannet. Det er også en bølge ved Grunerløkka, men den er veldig var på vannstand. Har bare sett den OK en gang. Ikke hørt om noen som har padlet den.

ernid #287 04/07/2007 11:45 AM
ernid Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

"Min" bølge var under broa nedenfor BI, der som veien mellom Bjølsen og Sandaker/Nydalen går.

ernid #288 04/07/2007 1:03 PM
Medlem
Medlem

Husker en bra bølge der også, men den er uten bakevje, eller veldig liten bakevje. Mye trasking for hver tur i bølgen. Mener å huske at det var greit på nedsiden, så det er bare å prøve.

Elvepadling i Akerselva
ernid #289 05/07/2007 6:23 PM
Fersking
Fersking

Hei. Det er noen plasser som er OK, men det er også mye hindringer og som nevt over er det lite bakevjer på mye vann. Noen lekebølger ved oset helt øverst, en liten leke bølge ved grunnerløkka. Plassen nedenfor BI, Nydalen park har et par morsome bølger der hvor lokket er tatt av den gamle tunnelen. Men pass på, det er mye "dritt " i elva som armeringsjern og skumle fosser/terskler.

ernid #290 31/08/2007 10:54 AM
Fersking
Fersking

Det er flere punkter og dropp som er mulig å padle i Akerselva, og du hadde helt sikkert fått mange morsomme blikk.

Ved Kuba er det en surfevalse som er mulig, og ved utløpet fra maridalsvannet er det noen brukbare valser men med få bakevjer.

Det er endel fosser som er padlebare, men inneholder ofte mye skrot som armeringsjern, avistraller, you name it.

Men!! Sjekk ut de to elvene som renner ut i Maridalsvannet øverst i maridalen. Du må bære opp, men til gjengjeld finner du flere lange sklier og små dropper..