Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Vil begynne å stå på longboard!
#2471 09/04/2011 12:51 PM
Tosser Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Hei, nå er skisesongen over i mitt lokale, og jeg må finne en ny sport å gjøre mens jeg venter på vinteren.

Jeg har alltid fascinert meg av longboard, men jeg har nesten ikke peiling hva det er i det heele tatt.

Altså jeg mener, hvor langt og bredden brette burde være, hvilket brett som er bra, hvilke trucks som er bra, hvilke, hvor mjuk dekkene burde være (vi har for det meste grov asfalt) og hvlke pris jeg ta for å få et skikkelig komplett longboard?

Så jeg lurte på om dere kunne være så snille å hjelpe meg i å finne nybegynnerlongboardpakker på nett, helst norske butikker? smile

Jeg vet at det sikkert har vært mange av disse trådene før, men jeg klarte ikke å finne noe skikkelig svar på noe.

Cheers

Re: Vil begynne å stå på longboard!
Tosser #2472 09/04/2011 2:36 PM
Fersking
Fersking

Hvilket brett med tilbehør du kjøper avhenger av bruksområdet ditt, skal du ha et cruisebrett/downhill, eller noe midt i mellom?

I norge må du ofte opp i 3 høvdinger, bestiller du fra USA kan du nok spare endel smilewww.daddiesboardshop.com

Tosser #2473 09/04/2011 10:15 PM
Tosser Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Jeg blir nokk en av cruiserne som kjører longboard kun for å chille max, etterhvert vil jeg nokk bli nyskerrig og begynne å slide regner jeg med.

Hva er fordelen med hvor myke dekkene er?

Tosser #2474 11/04/2011 7:59 AM
Medlem
Medlem

Sitat Tosser:Hva er fordelen med hvor myke dekkene er?

<p></p>
Hvis du spoler til 2:30 i denne videoen får du en kort infføring:http://www.youtube.com/watch?v=HKwM-akPpe0ellers kan du finne mye hjelp påhttp://www.asfaltsurfer.com/

Tosser #2475 01/06/2011 12:13 AM
Entusiast
Entusiast

Jeg blir nokk en av cruiserne som kjører longboard kun for å chille max, etterhvert vil jeg nokk bli nyskerrig og begynne å slide regner jeg med.

Hva er fordelen med hvor myke dekkene er?

Fordelen med myke dekk er at det blir en bedre å kjøre på grovere asfalt å det rister mindre når du kjører, men det blir verre å slide med..

Mitt longboard setup er: Loaded Dervish, Paris 180mm truks og O-tang 4president hjulhjulene begynner å bli litt slitt nå, så skal bytte over til et par O-tang In Heat for å cruise rundt i byen + et par &nbsp;harde hjul til de dagene det bare blir sliding..