Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Skateboardcamera, nok en noob som trenger hjelp
#2360 13/05/2010 6:22 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Halla.Jeg vurderer å kjøpe Sony HDR-CX305E, jeg har kunn kikket på nettet, jeg har svært lite peil på camera generelt, men har en hær av ideer og er kreativ den veien. skal ha et lite, det vil si, jeg har satt en sånn standar på at det blir litt får stort om det er over 30 cm langt.

Skal kjøpe meg en linse til rimelig pris(150$-) som jeg har sjekket opp ganske nøye, og er fornøyd med den i første omgang, opteka baby death fisheye heter den.

http://opteka.com/OPTSC37FE.aspx

der har du en link til fiskeøye jeg snakker om, går dette på dette camera ? lest meg fram til at det er mellomgjenge som kan kjøpes får å få den, men det er det.

Men tilbake til camera, har noen prøvd å filme skateboard, snowboard, sykling, padling ++ med denne(Sony HDR-CX305E)????

Her er en liten film fra fra camera, hvordan linse de kjører er jeg ikke sikker på, men tror det er orginal ja:http://www.youtube.com/watch?v=w5pcvn1mK6w-Og her har du en raring som unboxer camera fra esken: http://www.youtube.com/watch?v=13-FoTgXyVc

slenger den med bare.

er camera kanskje så lite at det blir veldig "ustødig" filming, av sånne ting jeg skal bruke det til? Fordi om det blir filming av skateboard via longboard sykkel og andre ting, og hvordan tror du lyden fenger? skur eller har dette camera så bra teknologi at det ikke finnes skurr og andre bøøgs med det? Vi tilbake til uvitenheten, hehehe...

Sleng inn en kommentar om du har noe på lager, jeg setter maks pris på det....

pøys

Re: Skateboardcamera, nok en noob som trenger hjelp
Danielsan #2361 14/05/2010 12:54 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Kan anbefale alt fra canons hv serie. Feks canon hv40! Bra kamera, og det at det tar opp på tape vil være med på å gjøre redigeringsjobben enklere. Med tanke på at mpeg2-filer ikke krever like mye prosessorkraft...

tasty
Danielsan #2362 14/05/2010 2:12 AM
Fersking
OP Offline
Fersking

Så noen edits nettopp av det camera, saftig saftig. Prøvd dette?

Re: Skateboardcamera, nok en noob som trenger hjelp
Danielsan #2363 15/05/2010 11:05 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

ja har testa det, funker fett! Digger at det er litt størrelse på chipen. Faktisk større chip i det kameraet enn feks Sony fx7!

Men jeg eier det ikke, filmer selv med canon xha1, canon 7d og canon 550d.

Jupp
Danielsan #2364 16/05/2010 2:31 AM
Fersking
OP Offline
Fersking

Ser Hv serien er brukt mye innen skateboard bl.a, så det sier litt det også, veldig lyst på HV 40 og opteka baby death linse jeg nå, så sitter å vurderer steeerkt! hehe. fant det til ca 5 lapper fra usa, og 8 her i norge, tenker litt på forsikring, men det er noen tusen å spare og.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå