Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Gogglefeste til padlehjelm
#240 22/09/2007 3:54 PM
Alarik Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Er det noen som har peiling på om det er noen nettsteder eller butikker der det går an å få tak i brillefeste(bak på hjelmen) til Sweet sine padlehjelmer? Ettersom disse hjelmene stort sett er like som skihjelmene bortsett fra dette gummifestet bak synes eg det er litt sløs å kjøpe ny hjelm bare pga. dette.

Sweet gjør det...
Alarik #241 23/09/2007 9:31 PM
Fersking
Fersking

... ei veninne av meg sendte sin Holly Diver til Sweet. De ornda det, men sa klart i fra at en padlehjelm ikke hadde de samme egenskapene som skihjelmene og at det derfor ikke gir samme beskyttelse ved fall. Selv om skallet er likt, er jo ikke innmaten lik... Men hvis alternativet er å ikke kjøre med hjelm så er det en OK løsning.

Men er du av typen som drar på seriøst så ville jeg helt klart invistert i en hjelm beregna på skikjøring...

Det stemmer heidimt
Alarik #242 24/09/2007 9:16 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Skallet er likt, men paddinga er forskjellig, slik at paddinga i skihjelmen har mye kortere levetid hvis det brukes til padling (blir vått og går mer eller mindre i oppløsning). Bruker du padlehjelmen til skikjøring, får du en hardere og mindre komfortabel hjelm, som er kaldere.

Men: det er ingen fare ved å bytte, skallen din overlever (evt. knuses) nok uansett!

Selv har jeg kjørt mye ski med en Holy Diver, og det var helt ok. Teipa på noen striper borrelås bak på hjelmen, og det funka kjempebra til å holde goggles'a, og med svart borrelås ser det bare litt teit ut. Dessuten kosta det bare 14 kroner på Domus.

Heisann
Alarik #243 24/09/2007 11:57 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Hvilken foss er det du padler på brukerbildet ditt, Tore?

Når det gjelder hjelm så kjørte min sønn med padlehjelmen rocker sist skisesong. Han syntes nemlig at skihjelmen ble for varm.

Tror nok sikkerheten er ivaretatt uansett.