hei syns longboard ser dødsfett ut, å har dødslyst til å begynne med det. men det er ikke noe kult å være den eneste som man vet om som står. er det noen samlinger e.l som man kan treffe andre å snappe opp noen tips?
Ta turen til voss under veko - da vil du møte mange andre longboardere på alle mulige nivåer! Du trenger ikkje å konkurrere for å henge der! Faktisk er voss eit lite skate/downhill mekka i ein fantastisk setting (og så er d party kvar kveld i ei veke... )
digg å cruise rundt på longboard.. det går helt greit til du får "speed bubbles" første gang.. Da brer panikken seg relativt raskt.. Fikk det første gang hengende etter en bil.. Det gikk bra.. Kjøp longboard!
... det er god moro sammen med et par kompiser og litt verktøy! dessuten sparer du fort et par lapper - du trenger bare kjøpe trucker og jul, og selvfølgelig en passende plate med kryssfiner!
høres moro ut. Hva slags "plank" bør jeg ta utganspunkt i? Hvor tykk plate? Hva er best å bruke? Kryssfiner, MDF, vanlig treplate, laminat, hva slags tresort(søttenatten)?
Skulle jeg anbefalt noe for en som er interessert i sporten vil det være å kjøpe fra butikk. Et hjemmelaget brett kan seff være gøy det og, MEN... kan du lite om longboard design, materialbruk osv. er det mange feller du kan gå i. Spander på deg et brett til ca 2000 kr, eller bestill fra Lush og du er garantert et brett som holder mål. Lush shipper fra UK så det koster 138kr i frakt. Trucker er også ENORMT viktig, bruker du vanlige skateboard trucker vil du få et lite responsivt brett som svinger dårlig. Istedenfor at jeg skal skrive alt på nytt, sjekk ut www.asfaltsurfer.comRegistrer deg gjerne på forumet der og møt nye cruise partnere osv.