Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Kjøp deg en KLIMAKVOTE!
#18379 15/11/2006 5:49 PM
Mari Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Til alle dere som får dårlig samvittighet når dere drar ut på tur!!

Kjøp deg en klimakvote så gjør du opp for noen av dine synder. Jeg har allerede kjøpt min klimakvote for min alpetur.

Mitt klima: http://www.mittklima.no/ticket/ticket_insert1.php#ticketspecs

Oppfordrer alle andre reisende til å gjøre det samme!!

Klimakvote
Mari #18380 16/11/2006 11:48 AM
Medlem
Medlem

Det er slett ingen dårlig ide. Det eneste jeg ikke liker med klimakvoter er at det ikke fører til at du flyr mindre gjør det? det blir liksom som å kjøpe avlat, det går liksom fortsatt til helvete, forskjellen ligger i at du har betalt for det. Vi må ha miljøvennlige alternativ, det hjelper lite at man har penger til å kjøpe seg god samvittighet, man forurenser ikke mindre av den grunn.Men ideen er ikke dum, for all del, jeg forstår det.

Man bør redusere bruken!
Mari #18381 16/11/2006 4:22 PM
Mari Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Jeg flyr kun en gang i året og det er den ene alpeturen. Derfor syns jeg at man kan betale for den lille turen.

Fly mindre. Tog er miljøvennlig og derfor bør man reise mest med tog innenlands i alle fall. Kildesorteriing burde være pålagt alle og enhver, bruke mindre bil. Ikke følge bruk og kast-prinsippet i storskala som de aller fleste gjør!

Bio
Mari #18382 16/11/2006 4:50 PM
Medlem
Medlem

Kjør biodiesel, bland den med vanlig diesel når det blir kaldt.kjører du b100 om vår sommer og høst er du på gang, null CO2, og så kan du kjøre som før. Og du brenner avfall i mange tilfeller. Nesten alle diesel biler kan kjøre på biodiesel og det koster mindre. Det eneste er at det ikke er så mange steder å få fyllt, men nesten alle de større byene har et sted.

McDonalds?
Mari #18383 17/11/2006 10:45 AM
Mari Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Biodisel kommer jo fra planter som raps og soyabønner, og biodisel er derfor også en fornybar ressurs. Biodisel kan kjøpes av McDonalds eller andre som bruker mye matolje? For man kjøper jo da den oljen som de har brukt, og dermed blir deres avfall til noe nyttig, det blir jo en vinn-vinn sistuasjon for miljøet.

Biodiesel
Mari #18384 17/11/2006 11:03 AM
Medlem
Medlem

hehe, skulle ønske det var så lett at man bare kjøpte olje fra Mcdonalds, men det er det desverre ikke. Det må nok raffineres. Dette er en interessant prosess, som jeg var så heldig å få være med på i USA for en mnd. siden. Det er nok mye fremtid i Biofuels. Det som er skremmende er dog at i USA er biodiesel populært. Raffineriene kan ikke levere nok, og dette er i et land der biodiesel er dyrere enn vanlig drivstoff og nesten ingen biler er dieselbiler. Her er det omvendt, etterhvert er de fleste biler dieselbiler og biodiesel er billigere enn vanlig diesel.Jeg er av dem som synes de nye bilavgiftene er litt tåpelige, de bilene som er biofuel biler faller jo helt gjennom der og blir nærmest håpløse å selge, dette er helt dust. Han der sinnsyke Virgin sjefen (han er sprø, men hans siste utsagn var bra) mener at fosilt brennstoff er over og biofuel tiden kommer, han ville bruke 30 milliarder på biofuel forskning. Dette lover bra.

tror ikke det er vits å begrense bruken av fossilt brennsel
Mari #18385 18/11/2006 12:10 AM
Entusiast
Entusiast

Sånn jeg ser det, driter den norske myndigheter i å bregrennse bruken av brennsel og co2. Grunnet at olje er så viktig for den norske økonomien. Myndigheten ser heller å øke avgiftene på drivstoff for å "redusere bruken" Det er bare piss. Utnytte mest mulig før det blir tomt. Vi har alternativ brennstoff og teknologien finnes. Men oljen er så viktig for verdens økonomien. Norske myndigheter drenere hele gangen, så vi vil nok ikke gå over til noen annet før det er tomt. Se på Svergie der har de kommet mye lengre med tanke på alternativ drivstoff. Der finnes det flere bensin stasjoner hvor det er mulig å fylle etanol. Kan enda ikke se at det finnes en stasjon i Norge hvor det er mulig??

Det er opptil den enkelte å være bevisst på miljøet. Meg feks har ikke bil her jeg bor i stavanger. Enkelt fordi jeg ikke har råd. Men kanskje jeg bør heller være stolt av det. Jeg er bevist på å rydde opp etter meg og begrense miljø skadene jeg påfører. Buss er faktisk greit. Tror faktisk hvis vi alle prøver å begrense bruken sin. Er vi på god vei.

Tror ikke jeg vil betale min klima kvote. Det blir nesten som å feie problemen under teppe. Å ta fly et par ganger i løpet av året har jeg ikke problemer med. Siden jeg ikke sitter resten av året i bilen og spyr ut kilo vis av co2. Alle seriøes ski/brett folk bør heller la bilen stå litt oftere når er hjemme og i byen. Gjør ikke vondt av å gå et par km. Jeg gjør faktisk ofte det fra uis hvor jeg studere, tar omtrent 30 min. Bussen fram og gå hjem igjen!

Jeg vil forsette å reise rundt. Skal vi tro spådommen og statestikkene hvil jeg kanskje ikke ha den muligheten om 20 år. Flyet til Zurich går uannsett om du velger å bli hjemme!!

Kjøpe seg samvittighet??
Mari #18386 23/02/2007 1:08 PM
Medlem
Medlem

Blir ozonlaget bedre av det?får ozonlaget pengene så det kan "fornye seg"?Hva hjelper det å betale mer for å få lov til å svine ut planeten....skjønner ikke helt tankegangen i det der!Ideen er så kortsiktig at med det samme den ble lansert så var den utdatert.Det som må gjøres er å gå over til alt.drivstoff,men vet ikke helt om flyene kan gå på annen type drivstoff,regner med at bio diesel er utelukket på flymaskiner....men for alle andre typer kjøretøy så er bio diesel mulig å bruke.

Klimakvoter er det dummeste som finnes
Mari #18387 13/04/2007 9:47 AM
Medlem
Medlem

Blir miljøet bedre av å betale avgifter? Nei... Dette er såååå dumt, og det er jo helt fantasisk at enkelte "miljøforkjempende" politikere betaler "avlat"med sånne kvoter også. Verden vil bedras sier jeg..

Genialt!
Mari #18388 14/04/2007 11:22 AM
Fersking
Fersking

Dette er jo genialt, klimakvoter for å spare naturen og for at vi fortsatt skal kunne stå på ski i fremtiden. Likevel så er det viktig at pengene går til miljøvennlige energikilder i fattige land da.

klimakvote & avlat
Mari #18389 15/04/2007 5:24 PM
Fersking
Fersking

Beklager Maritulla men tror du dine synder blir tilgitt fordi du har betalt et par kroner ekstra for alpeturen? God samvittighet har blitt kjøpt for penger siden middelalderen.. Det er også litt morsomt å lese om dere som bifaller biodiesel. Biodiesel bli som oftast laga av raps og mais. Kor mykje energi blir brukt til å omdanne raps til drivstoff? Noen som veit? I Amazonas blir det hugget ned store mengder regnskog for å gjøre plass til rapsdyrkere, men jordsmonnet i regnskogen egner seg ikkje til jordbruk. Derfor må heile tida nye områder ryddast for å flytte produksjonen, og dette medfører at regnskogen forsvinn i eit ufattelig tempo. Er dette miljøvennlig?

Klimakvote?
Mari #18390 15/04/2007 6:57 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Har hørt om konseptet og forstår hva klimakvoter handler om, men; hvor betaler man? Hvor går pengene? Hva blir de brukt til? Hvem startet klimakvote-prosjektet?

Håper noen gidder å svare på det her, synes det høres litt mystisk ut...

Woops
Mari #18391 15/04/2007 6:58 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

så hvor man kan få kjøpt, var litt uoppmerksom.

til bekymring
Mari #18392 09/10/2007 8:30 PM
Medlem
Medlem

Det som er til mest bekymring er udugelige politikere som kaster seg på den ene bølgen etter den andre, og forskere som alierer seg med politikere. Vitenskap i verden er dessverre sterkt preget av politikk, og de som våger å si noe annet enn "etablissementet" blir stemplet som gal og tulling. etc etc.. hvis det er slik av jorda slipper ut masse gasser av å plante forskjellige typer vekster, da tror jeg jammen jorda er designet til å håndtere det også. Jeg tror CO2 opplegget er 2000 tallets største bløff, og det verste er at folk generelt sluker ting rått uten engang drive litt egenstudie, og se på hva alternative teorier som finnes der ute.

Tøv
Mari #18393 10/10/2007 9:52 AM
Entusiast
Entusiast

Klimakvoter er den mest fjollete miljøvernideen gjennom tidene. Vi kjøper kvoter av fattige u-land slik at de ikke slipper ut C02 mens vi gjøre det.

Hva f.... hjelper det? Det blir ikke mindre utslipp når jeg flyr av at jeg betaler en inder eller mongol for ikke å gjøre det.

Forøvrig er dette en veldig imperialistisk og usosial tankegang ettersom basisen i denne ideen er at vi i de rike industrialiserte landene skal kunne "nekte" resten av verden å komme opp på vår levestandard for at vi skal kunne fortsette å leve like ansvarsløst som vi gjør nå.

Dette forslaget er en av Gro Harlem Brundtlands gamle hjertebarn, og måtte hun brenne for å ha spadd opp sånn møkk.

Lettkjøpt løsning.
Mari #18394 11/10/2007 11:51 AM
Fersking
Fersking

Maritulla er nok et godt eksempel på at verden vil bedras, og det er trist og se at for folk flest, dreier det ikke om annet enn seg selv og sitt. Og siden vi har tilbudet om å kjøpe oss fri fra vår dårlige samvittighet, eller kjøpe oss god samvittighet, om du vil, vil flesteparten ikke nøle et sekund. Vi nordmenn er noen av de største hyklerne som finns, og det er et stort paradoks at når vinteren er borte i Norge, som følge av global oppvarming, setter vi oss på flyet, med klimakvote-samvittigheten i behold, kjøpt for oljepenger, til snørike plasser andre steder i verden.

Er de slik at vi har så dårlig samvittighet innerst inneat vi går på enhver kortsiktig, lettkjøpt løsning?

Isåfall er det ihvertfall håp.... Der er det derimot IKKE hvis folk er så dumme at de tror vi får mindre CO2-utslipp, ved kjøp av klimakvoter.

Tilbod og etterspørsel
Mari #18395 20/10/2007 12:55 AM
Medlem
Medlem

Kva med å ikkje reise då? Det var ein her oppe som sa at flyet til Zurich går uansett, men det vil det jo ikkje gjere viss ingen etterspør det. Eg trur at det vil vere viktig å finne tekniske løysingar for å spare energi og Co2 utslepp, men til sjuande og sist er det å minke forbruket til kvar enkelt som vil vere det utslagsgjevande. Einaste måten å få folk til å minke det, er å auke prisane på alt som er usunt for klima. Eg foreslår f.eks kanskje 50 kr literen for bensin? Kva med mat og produkt som har ein pris som gjenspeilar kor mykje energi og utslepp det har kosta den globale verda og produsere å frakte den? Det er latterleg billig å leve i Noreg.

Hugs: Reising er det nye harry...

Re: Kjøp deg en KLIMAKVOTE!
Mari #18396 20/10/2007 11:27 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Sitat palx:Blir miljøet bedre av å betale avgifter? Nei... Dette er såååå dumt, og det er jo helt fantasisk at enkelte "miljøforkjempende" politikere betaler "avlat"med sånne kvoter også. Verden vil bedras sier jeg..

<p></p>
Eg er faen meg så jevlig enig!å legge ut enda meir cash i satskassa, fy faen.kan vell kanskje bevisast at det er menneske skapt før dei nesten krever hauger med avgifter på alt piss.

Zeppeliner
Mari #18397 20/10/2007 12:04 PM
Fersking
Fersking

Har nå lest nesten alle innleggene over her, tydelig at det err mange miljøbevisste mennesker her. Det er jo egentlig helt fantastisk med tanke på at de aller fleste innleggene er skrevet av relativt unge (og hippe?) mennesker. Det lover megt bra for fremtiden.

Jeg driver selv en restaurant, og ser det at det blir mer og mer fokus på f.eks økologiske produkter, det er også kunder som lurer på om vi kildesorterer osv. Det er tydelig at hvis man i fremtiden skal overleve i næringslivet må man fremstå som et miljøfyrtårn.

Hva angår reiser, ka jeg komme med den gledelige nyheten om at det kommer i fremtiden til å bli mulig å reise med nye moderne Zeppelinere som ikke kan eksplodere a`la nazitysklands stolthet Hindenburg.

Disse flyr i ca 200 km i timen og bruker mindre drivstoff på å forflytte seg over et helt kontinent enn en boing 747 bruker på å lette. Helt sant! Det kommer til å ta lenger tid, men likevel være meget miljøvennlig :-)

Siste råd: Begynn med deg selv, og så påvirk andre. Allerede nå er det harry og ut å være et miljøsvin, vi må bare sørge for at det blir enda kjipere å være det!

Slapp holdning
Mari #18398 18/01/2008 4:34 PM
Avhengig
Avhengig

Jeg merker meg at det er enkelte her som er negative til kjøp av miljøkvoter, og det gjør meg veldig skuffet!

Jeg mener, dere er en gjeng egoister. Tenk på stakkars Al Gore! Han ville ikke tjent mangefoldige hundre millioner kroner i året, hvis alle hadde tenkt som dere...!

Støtt Al Gore og hans "miljø"industrikonsern; kjøp miljøkvoter!

Jensemann og resten av hans naive søppelregjering er godt i gang! Der kjøpes det miljøkvoter over en lav sko, for nok en gang skal Jens, Kristin og Erik sørge for at Norge reddee verden!

Før har vi gjort det med u-hjelp og fredsmekling...nå er det miljøet som gjelder!

Norge - Saving The World, One Miljøkvote At The Time!

Naive idioter...

for en gjeng søplefolk...
Mari #18399 18/01/2008 5:08 PM
Entusiast
Entusiast

hvis man planter trær for noen hundrelapper i et lavkostland omdanner de co2 til o2, ergo dritsmart, og selvfølgelig bør man fly mindre, men man kan ikke klandre en for en alpetur i året.

biodiesel er piss! vi har ikke mat til alle på jorden så skal vi dyrke raps til bilene våre?hvis vi skulle dyrke til biodiesel for europas bilpark ville det kreve det dobbelte av europas landbruksareal! noe bør vi jo lage av resirkulert organisk materiale, men produsere blir for dumt.

haha
Mari #18400 18/01/2008 6:14 PM
Medlem
Medlem

Var oppe til muntlig eksamen om dette temaet i fjor. (vg1)

Svaret er: Sats på grønn utviklingsmekanisme;)

Link til foredraget: http://www.2shared.com/file/2734549/72cb4c7a/Foredraget.html?

laugh

Kommer aldri til å kjøpe miljøkvote
Mari #18401 18/01/2008 6:39 PM
Medlem
Medlem

Bare tull, masse penger til administrasjon. Lev miljøvennlig i steden. Fatter ikke at det er verre å bruke penger til reiser enn å kjøpe materielle goder. Bare en hel masse tullinger som vil redde verden uten å ha peiling!

Mari #18402 18/01/2008 9:49 PM
Fersking
Fersking

Og tro at det hjelper å kjøpe kvoter eller kjøpe diodisel er utrolig naivt.

De tiltak som må gjøre for å kunne drømme om å stabilisere miljøet er så upopulære at ingen politiker tør gjennføre sånt (kanskje Saddam Hussein, men han er dau)hadde dem prøvd at folk slått seg så vrang at det hadde blitt regjeringskrise på flekken.

Kaptialismen må dø! Forbruk forbys. Butikker fjernes, og staten må stå for deling av ressusene. Fabrikker som ikke produserer varer nødvendig for overlevelse må legges ned. Biler forbys. Fly forbys. Personlig rikdom og forbruk forbys. Kriger må føres med sabler og spyd, ikke hummer og urankuler. Jordas befolkning må halveres. (dette kan løses ved å sende masse sabler og spyd til konflikt fylte områder.?) Kjøtt produksjon må stanses.

Hvem er med på dette?

Alternativt kan du senke innetempraturer 2 grader, la bilen stå en gang i blandt, og kjøpe klimakvoter.

Mitt forslag er å leve hver dag som om det var den siste. Slutt i jobben og lev livet. For den beste måten og spare miljøet er å ikke bruke penger.

Mari #18403 18/01/2008 11:22 PM
Ivrig
Ivrig

Om CO2 problematikken er en reell trussel eller ikke er det delte meninger. Men at vi har en klode i sterk klimaendring er det vel ingen tvil om(?). Om dette er naturlig eller menneskeskapt, eller begge deler, er vanskelig å si. Vi mennesker har allerede endret denne kloden mye mht dyre- og plante-liv. Jeg tror ikke vi mennesker ?har lov? til ikke å ta CO2 problematikken på alvor dersom vi ønsker en såpass stabil klode som i dag.

De største utfordringene mener jeg er "befolkningseksplosjonen? og det private forbruket hos hver enkelt. Vi bør bl.a. se oss omkring i våre egne hjem og i vårt eget virke, se hva vi har og virkelig vurdere om vi ikke er noen store sløsere alle sammen, og; lære av det! Men samtidig tror jeg idealisme i seg selv ikke er tilstrekkelig. Forbruket må styres via avgifter og regler.

Jeg skulle ønske at politikerene greide å styre oss litt betre her, men dem har jeg mistet helt troen på. Bare se på disse dumme klimakvotene. I de få innleggene over har jeg allerede funnet mer fornuftige uttalelser enn det som hittil har kommet fra dagens stortingspolitikere.

For mye mennesker.
Mari #18404 19/01/2008 1:25 PM
Fersking
Fersking

Klimakvoter er for å renske sin egen samvittighet. En skapelse for å få bedrifter til å fremstå som etisk korrekte og miljøbevisste og for naive SV jenter som ikke har innsikt i hvordan fysikken fungerer i verden.

For de som maser om reduserte bilutslipp i Norge, jesus. Et fullt fly kan ta hver sin bil og kjøre tur/retur Oslo/Trondheim åtte ganger og ha de samme utslippene som en fly-tur. Kutter man ut alle utslippene vil det ikke ha noe og si på i det globale helhetsperspektivet. Ergo, bruk SUVen din med god samvittighet, selv om du fremstår som en dust. Den dritten som faller ned i landet vårt og fører til noe av det vi ser i dag, kommer fra Kina og India, hvorfor F... skal vi bruke pengene her da. Bruke doh` på ingenting. Vel det er vel det som kjennertegner vårt forbrukersamfunn.

Hva er det dom faktisk forurenser? Jenter og kvinner som shopper 70 plagg på H&M hver uke for så å kaste det og kjøpe nytt. Kvinner gjør dette i alle vestlige land, da blir det mye klær. Dette skal produseres, produksjon forurenser, produksjonen skjer i Kina. Tenk på dette når dere shopper som gale, trenger dere alt dette? De fleste av dere ser ut som øgler uansett hva dere putter på dere uansett...

Stå på ski, pul, drikk og ha det fett. Ha et stabilt forbruk og ikke støtt u-land med og bli i-land, da er vi total fucked! stay cool - God Helg.

Mari #18405 20/01/2008 4:07 PM
Entusiast
Entusiast

Sitat Baily:Hva er det dom faktisk forurenser? Jenter og kvinner som shopper 70 plagg på H&M hver uke for så å kaste det og kjøpe nytt. Kvinner gjør dette i alle vestlige land, da blir det mye klær. Dette skal produseres, produksjon forurenser, produksjonen skjer i Kina. Tenk på dette når dere shopper som gale, trenger dere alt dette? De fleste av dere ser ut som øgler uansett hva dere putter på dere uansett...

Nydelig, Baily! Her lo jeg godt i skjegget.

Mari #18406 20/01/2008 4:31 PM
Medlem
Medlem

Sitat stuntman:Klimakvoter er den mest fjollete miljøvernideen gjennom tidene. Vi kjøper kvoter av fattige u-land slik at de ikke slipper ut C02 mens vi gjøre det. Hva f.... hjelper det? Det blir ikke mindre utslipp når jeg flyr av at jeg betaler en inder eller mongol for ikke å gjøre det.Forøvrig er dette en veldig imperialistisk og usosial tankegang ettersom basisen i denne ideen er at vi i de rike industrialiserte landene skal kunne "nekte" resten av verden å komme opp på vår levestandard for at vi skal kunne fortsette å leve like ansvarsløst som vi gjør nå.Dette forslaget er en av Gro Harlem Brundtlands gamle hjertebarn, og måtte hun brenne for å ha spadd opp sånn møkk.

helt enig.. er jo bare tull hele klimakvotesystemet.. kan være at pengene går til gode formål og sånt, men hjelper ikke klimaet noe stort? Må jo heller begrense utslippene istedenfor å bare betale avlat?

Hva?
Mari #18407 20/01/2008 4:37 PM
Avhengig
Avhengig

Sitat stuntman:Dette forslaget er en av Gro Harlem Brundtlands gamle hjertebarn, og måtte hun brenne for å ha spadd opp sånn møkk.

Hva???

Mener du å antyde at den gamle AP-dronningen Gro i realiten er slu, halv-korrupt og full av dobbel-moral...?!

Eh, forresten, i lys av nyere tids avsløringer om utnyttelse av smutthull både hva angår skatteregler og medisinsk behandling, glem at jeg spurte!

:grin

Svensk doku, sendt på NRK
Mari #18408 21/01/2008 1:06 PM
Fersking
Fersking

Ga meg en liten vekker når jeg så isbreene i Alpene samt at vi transporterer 2500tonn avfall til Nigeria...The Planet

klimakvote, my ass!
Mari #18409 22/01/2008 12:36 AM
Avhengig
Avhengig

hjelper ikke en dritt om man betaler litt eller ei...forsøpler uansett!!!

desuten, hvorfor bry seg??i usa og russland har vi eksempler på fabrikker som spyr ut like mye co2 som alle norges biler...hvorfor skal vi gjøre puslete tilltak!?hjelper ikke en dritt, faktisk!

man får stole på gud
Mari #18410 23/01/2008 11:05 AM
Fersking
Fersking

Det står i bibelen at, jorden og dens resusjer er her for oss mennsker og får oss å bruke opp og når det går tomt blir vi flyttet til en bedre plass.

Mari #18411 23/01/2008 8:27 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Er ikkje heile poenget med klimakvoter at ein skal få meir CO2-reduksjon for pengane ein investerer? Viss ein brukar 100 millionar på å redusere utslepp i Kina får ein redusert utsleppa mykje meir enn om ein brukar dei same millionane i Noreg? Eg trur det er det som er poenget, og det verkar då smart?

Viss eg då brukar dei pengane eg ikkje brukar på klede hos HM på å betale klimakvote i staden, så må då det vere betre enn å ikkje gjere det?

dustekvoter
Mari #18412 24/01/2008 12:36 AM
Fersking
Fersking

Miljøkvoter til salgs er noe av det mest dustete påfunn noensinne. Det kan man virkelig si er å selge skinnet før bjørnen er skutt!!!Hvis det virkelig er slik som enkelte forskere hevder, at vår bruk av fossilt brensel vil få kloden til å koke over, er det jo bare en ting som hjelper: Vi må slutte å bruke fossilt brensel.Nemlig. En alkoholiker blir vel ikke mindre alkoholiker om han må betale litt mer for spriten. Han kommer til å drikke seg i hjel uansett. Det eneste som kan hjelpe ham er å fjerne spriten.

idiot...
Mari #18413 24/01/2008 1:30 AM
Entusiast
Entusiast

har du ikke fulgt med i naturfagtimen? trær gjør co2 om til oksygen og organisk materiale og sukker? ting vi trenger, dermed ved å palante trær for spenna får vi ting som løser problemet. eller ved å bytte ut et kullkraftverk i kina med et vindmølleanlegg eller noe. vil selvfølgelig også redusere co2 i atmosfæren, og når du har råd til å fly har du råd til å gjøre skaden litt mindre. ingen som betaler klimakvote som tror dette løser alt, og at vi ikke i tillegg burde forbruke og fly mye mindre?

unnskyld :cool:
Mari #18414 26/01/2008 1:01 AM
Fersking
Fersking

Jeg mente ikke å tråkke noen på tærne. Når det gjelder kjøp av klimakvoter, så betviler jeg ikke kjøpernes motiver, og det er helt klart positivt å bidra til skogplanting og miljøtiltak "der ute".Vi er bare så innmari flinke til å finne på "lure" ting, slik at vi her hjemme kan fortsette å "ture" frem som før, uten å virkelig ta konsekvensen av nyvunnet kunnskap. Jeg sier bare "Melkøya". :wink

Nå er jeg mest enig med &quot;Fuel80&quot;
Mari #18415 26/01/2008 7:40 AM
Ivrig
Ivrig

ZZZZZZZZZZZZZnork

Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå