Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Alternativ til Norrøna Lofoten (feks Marmot etc) fra backcountry.com
#17270 26/10/2009 4:57 PM
andrevr Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Jeg skal kjøpe en skall-jakke fra Backcountry.com og vet ikke helt hva jeg skal velge. Jeg hadde tenkt å kjøpe en blå Norrøna Lofoten (str M), men denne hadde de ikke på lager i riktig størrelse.

Nå vurderer jeg andre typer jakker. Jeg har lest litt om Marmot Alpinist som er toppmodellen deres. Den ser veldig bra ut, men finner ingen butikker i Norge som fører denne slik at jeg kan få prøvd den ut (skal snart til USA og planen er å få bestilt en jakke til hotellet der).

Er det noen andre jakker jeg burde vurdere hvis jeg ønsker en god skalljakke som har relativt tight passform (slik som lofoten jakken har)`? Har sett litt på arc?teryx, men synes ikke de er like gode som Lofoten jakken. Jakken må ha en form for snøløs i livet.

Noen tips? Er åpen for andre merker enn det som det selges mest av i Norge siden backcountry har det meste av merker...

Re: Alternativ til Norrøna Lofoten (feks Marmot etc) fra backcountry.com
andrevr #17271 26/10/2009 5:14 PM
Medlem
Medlem

Æsj. Jeg hadde tenkt å bestille Olympian Blue til uka i M. De hadde inne før helga... Men jeg har også sett på andre alternativer da jeg startet å se på jakker. Men jeg likte Lofoten så godt at jeg har vanskelig for å velge andre jakker. Følte ikke Arc'teryx var noe jakke for meg, ut ifra bildene jeg så. Men du har jo Bergans jakkene. Norrøna Narvik, Norrøna Stranda osv.

Ikke bergans
andrevr #17272 26/10/2009 6:02 PM
Entusiast
Entusiast

Basert på hva jeg har lest og hørt fra andre, er ikke bergans et reelt alternativ til jakker i samme klasse som Norrøna Lofoten..

Arcteryx skal jo være bra, men har ingen erfaring med merket selv.

Sånn litt off topic: http://www.backcountryoutlet.com har masse bra tilbud på stash. For eks, goggles til halv pris og masse annet.

Andre alternativ enn Arcteryx og Lofoten?
andrevr #17273 27/10/2009 8:07 AM
andrevr Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Jeg skal ta en titt innom tilbuds-delen av butikken før jeg legger inn bestillingen.

Det jeg var ute etter i denne tråden var å få litt tips til jakker som er "litt utenom allfarveien". Dvs at jeg kunne tenkt meg å vurdere en bra gore-tex jakke som ikke nødvendigvis alle har siden jeg nå skal kjøpe fra USA. Det betyr at jeg vurderer en del andre jakker enn Arcteryx og Norrøna og kunne i den sammenheng trenge litt tips til hvilken jakke jeg burde gå for.

Jeg nevnte Marmot Alpinist jakken som et godt alternativ, men finner veldig lite info om denne fra Norge. Noen som har noen meninger om denne jakken eller har tips om andre alternativ til Lofoten eller Arcteryx-jakkene? (mine krav er i utgpunktet at jakken er relativt lett, godt vind/regn shell, og har helst et snøskjørt).

Re: Alternativ til Norrøna Lofoten (feks Marmot etc) fra backcountry.com
andrevr #17274 27/10/2009 2:49 PM
Medlem
Medlem

Jeg ville tatt en nærmere kikk på Arcteryx.Kjøpte selv Sidewinder AR i fjor, etter å ha vurdert bl.a. Lofoten. Arcteryx ble et klart valg. Har kjøpt et par andre jakker av det merket også, prima kvalitet og passform. Dessuten er det ikke et merke man ser overalt, slik som Norrøna.De beste skijakkene til Arcteryx er Sidewinder SV hvis du vil ha proshell, eller Stingray hvis man foretrekker softshell. Personlig ville jeg valgt den siste. Nydelig jakke, som kan prøves bl.a. hos sportsnett. Prisen er ikke ille heller.