Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Arcteryx og størrelser
#17211 18/09/2009 6:05 PM
Entusiast
OP Offline
Entusiast

Hvordan er det egentlig med Arcteryx sine størrelser?

Kjøpte i fjor en Sidewinder jakke, tenkte jeg skulle skaffe meg skikkelig skijakke, kjøpte i L og regnet med at det måtte passe lenge med tanke på armlengde. Jeg tok feil, fikk byttet til XL, og fortsatt er den i korteste laget , i alle fall til å være XL. Alle andre jakker jeg har er i L , noen i M. Er 185 på strømpelesten, ikke noe uvanlig lang i armene. Kjøpe senere en anorakk fra Arcteryx i L, den passer ypperlig.

Er det virkelig så store forskjeller på størrelser fra modell til modell?

Jakkene er forsåvidt ekstremt lite brukt og selger billig!

Re: Arcteryx og størrelser
greipfrukt #17212 25/09/2009 12:01 PM
Medlem
Medlem

har samme problemet som det med de størrelsene, men hvis den anorakken er i klatreserien til Arcteryx (kommer ikke på hva serien heter) så har den lengre armer rett og slett for de det er en klatrejakke, og er beregnet til at man skal ha armene over hodet...(det var en lang setning gitt).

er selv 183 , og har litt lange armer, Alpha jakken (som er en klatrejakke) passer meg fint i L, men Sidewinder må jeg opp i XL for å få lange nok armer.

greipfrukt #17213 25/09/2009 5:47 PM
Entusiast
OP Offline
Entusiast

Ja, hvis det har seg slik at klatremodellen har lengre ermer forklarer jo dette litt.

Og får å få rett armelengde må jeg jo opp i XL i Sidewinder, så da blir den så fryktelig posete både bak å frem. Kunne jo hatt 5-dobbel mage ! Bare irriterende! Også et elelding snøskjørt til å være på en av toppjakkene innen ski fra Arcteryx : )

greipfrukt #17214 19/10/2009 9:29 PM
Fersking
Fersking

Har også oppdaget at det er forskjell på str. har to stk Theta Ar jakker hvor den en er medium og den andre er small, er selv 183 og har beholdt vekta, kjøpte small sist. Bestilte en t-shirt i medium og den virker som xxl. øm

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå