Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Kvalitet på Norrøna?
#15876 18/03/2007 7:19 PM
Medlem
OP Offline
Medlem

Kjøpte for ca 1 mnd siden Norrøna Lofoten bukse og jakke.Etter første dag så revnet sømmen på den ene lommen. Sendte inn buksen så de skulle fikse det.. gikk 3 dager fra jeg sendte den inn, til den kom tilbake i ok stand. Dette var veldig bra!! Men nå er snøskjørtet på jakken også revnet, og snø gamasjene på buksen revnet.. Det er selfølgelig veldi irriterende når man kjøper relativt dyre klær..

D jeg lurer på er rett å slett om kvalitet står i forhold til pris på Norrøna produktene??

Har enda en Lofoten dress i bestilling, men vurderer sterkt å gå over til Arc`teryx... Og håper at det er bedre!

Kvalitet.
Bjørn Inge #15877 18/03/2007 7:43 PM
Fersking
Fersking

Etter egente erfaringer så mener jeg at kvaliteiten ikke står i forhold til prisen. Har selv både jakken og buksen (inne i 2 sesongen) å tok meg 1 mnd å ødlegge den første gangen. å nå har jeg klart å ødlegge den igjen. stor rift på baksiden pga at en knapp som er på der man har beltet ble revet opp. 1 gangen fikk jeg reparert den gratis, og skal få reparert den nå også. De er veldi grei på sånn service å sånt.Men jeg mener atnår du betaler 4000 for så en bukse så må den tåle "hardt" bruk.

hva bruker dere klærne deres til?
Bjørn Inge #15878 19/03/2007 7:25 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

de kan da ikke revne så lett?

haha
Bjørn Inge #15879 19/03/2007 8:27 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

ja, skulle likt å visst hva dere bruker klærne deres til! ?

men..
Bjørn Inge #15880 19/03/2007 8:28 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

er enig i at klærne er altfor dyre! Sverger til HH jeg. Mye billigere er det òg!

kvalitet -
Bjørn Inge #15881 19/03/2007 9:39 AM
Fersking
Fersking

Må si meg enig med at norøna ikke alltid innfrir kvalitets messigt. Har er Narvik bukse som etter en sesong har mye rifter og stoffet oppå(!) lårene er begynnt å se nuppete ut. Ikke helt fornøyd med kvaliteten. burde holdt bedre!Vurderer å sende denne inn og høre hva Norrøna sier.brukt ca 2 ganger i uka gjennom sesongen.

Mens andre produkter er helt supre!

Norrøna kvalitet
Bjørn Inge #15882 19/03/2007 10:13 AM
Medlem
Medlem

Det er dette som har skjedd med mange merkevarer.

Først bygger de en solid merkevare ved hjelp av produkter med veldig bra kvalitet. Når merkevaren er blitt populær og folk kjøper merket uansett kan de redusere kvaliteten og allikavel selge i bøtter og spann..

Se link

http://www.fjellforum.net/viewtopic.php?t=7635

kvalitet...
Bjørn Inge #15883 19/03/2007 10:17 AM
a7r Offline
Fersking
Fersking

har samme problemet selv etter å ha brukt bukse en dag revnet snø sjøret to steder ved knappene foran. ene lomma har det også blitt hull i. dårlig da man betaler så mye for såkalt kvalitets utstyr.....

Uenig..
Bjørn Inge #15884 19/03/2007 12:06 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Jeg har hatt mye forskjellige Norrøna-produkter opp gjennom tidene og jeg mener at man får det man betaler for. Det gjelder nesten uansett hva man kjøper. Det som er så genialt bra med Norrøna er at hvis det skjer noe med produktet og man gidder å sende det inn vil man enten få fikset feilen/skaden eller man får ny. Jeg har opplevd begge deler og er strålende fornøyd med servicen. Det er da man kan snakke om kvalitet. Skader i stoff og fiber vil alltid oppstå ved hardt bruk, og man må da regne med slitasje! Derfor, send det inn og få det tilbake ferdig fiksa...eller helt nytt wink

kvalitet
Bjørn Inge #15885 19/03/2007 2:57 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

har røldal bukse å jakke å e kokfornøyd m begge to etter 2 sesonga. æ syns kanskje buksa burde hatt ekstra polstring nede, så den kan tåle å bli ihjelklemt mella skoen å skibindingen når æ e klønat å glømme mæ av laugh narvikjakka har æ hatt i snart 4 år, heller ingenting å utsette på den. æ e veldi fornøyd m Norrøna, bortsett fra neste års grelle kolleksjon...rosa dress? æ blir dåli!!

Pinky
Bjørn Inge #15886 19/03/2007 9:22 PM
Medlem
Medlem

Norrøna har alltid vært bra, menjeg har hørt mange som har mye problemer med Lofoten-serien. Har sett den nye Lofoten-jakken i rosa,og den er knallfet!

kJolz
Bjørn Inge #15887 20/03/2007 10:18 AM
Entusiast
Entusiast

Hvis du slutter å skli på rævva på railer, så vil nok buksa di holde lengre!

Norrøna vs. HH
Bjørn Inge #15888 20/03/2007 11:48 AM
Fersking
Fersking

Skal kjøpe ny skibukse og er litt i tvil om jeg skal velge norrøna eller HH. Har ei billig HH bukse nå som er helt grei. Er det noen som har synspunkter på kvaltitetsforskjeller på norrøna og HH? HH er je 2000 kr billigere..

Norrøna vs. HH
Bjørn Inge #15889 20/03/2007 11:48 AM
Fersking
Fersking

Skal kjøpe ny skibukse og er litt i tvil om jeg skal velge norrøna eller HH. Har ei billig HH bukse nå som er helt grei. Er det noen som har synspunkter på kvaltitetsforskjeller på norrøna og HH? HH er je 2000 kr billigere..

Svar på tiltale
Bjørn Inge #15890 20/03/2007 11:10 PM
Medlem
OP Offline
Medlem

Kan ikke under noen omstendigheter se at jeg bruker klærne på noe ureglementært måte.. Norrøna sier at klærne er laget for tøffe forhold, og da må de jo for f tåle det! Snøgamasjene kan ha et hardt liv når man tar opp og igjen klemmene på støvlene ganske mange dager i løpet av en dag, men mener så absolutt at de bør tåle såpass..

Magnhild: Som jeg skrev i første innlegg, så er servicen helt topp på Norrøna, men det er absolutt kjedeli at de nesten blir lagt opp til at man må ha 2-3 sett med klær, for man skal jo alltid et eller annet når kleda er inne til rep.. Bukse + jakke 8300,- x 2 eller 3??

Sæbø: Den railen skal du nok få ha for deg selv.. Sau!

Skuffa!
Bjørn Inge #15891 27/03/2007 9:27 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

1,5 månad sia kjøpte eg meg ei Norrøna Lofoten Comfort shell. Jakka var dyr, og funksjonelt sett infridde ho mine krav og forventningar. Ei god jakke, rett og slett!

Den har blitt brukt _svært_ lite, då eg kun har jobba i vinter og ikkje har hatt tid til å stå på ski, og når den har blitt brukt har eg brukt den med omhu (eg passer på klær til 4700,-!)Og no har allereie glidelåsen begynt å fucka seg, den går ikkje heilt i saman, berre held seg delt heile vegen -> er verken vind - eller vanntett. Dette er er svært skuffa over, ein skulle tru at når ein betalte så mykje så skulle glidelåsen vare i meir enn 1,5 måned!

Missing Link
Bjørn Inge #15892 28/03/2007 12:45 AM
Fersking
Fersking

Jeg har brukt Missing Link jakken min i 5 år nå, sommer og vinter med relativ hard bruk som skogskjøring osv på vinterstid. Den har ikke en ripe og fungere utmerket fortsatt! Moralen i visa: kjøp missing link :o)

1dag vs 5 år!!!
Bjørn Inge #15893 28/03/2007 3:56 PM
Fersking
Fersking

Lurer litt, det diskuteres hvor lenge et plagg holder.synes det er vanskelig å forholde meg til slike diskusjoner. hvordan skal dere vite hvordan mine klær er brukt selv om jeg har hatt dem i 20 år de kan ha vært i alpinbakken å sklidd behaglig rundt der i 5 dager i løpet av disse årene. eller de kan vært brukt knallhardt til isklatring de 5 første dagene etter innkjøp, ergo er de mer slitt etter ei uke enn forrige eksempel.

ikke kritikk av noen.... bare frustrasjon....

når det er sagt, så henger jeg meg på at norrøna har tapt seg i kvalitet. etter 9 bruksdager, har min lofotenbukse fått et uttall rifter og huller, på innsiden av anklene. her var det på eldre modeller forsterkning av kevlar som fungerte....

kjedelig å drive å reklamere og sende frem og tilbake...

Norrøna Kvalitet
Bjørn Inge #15894 28/03/2007 5:53 PM
Fersking
Fersking

Jeg har selv Norrøna jakken og er litt skuffet over kvaliteten på stoffet. Jeg har selv hatt jakken i 1,5 år, men nå begynner den å bli VELDIG slitt. hull på armen og slitt på innsiden rundt der snøkjørtet er festet!Vurderer sterkt å sende inn jakken!

Kvalitet på Norrøna
Bjørn Inge #15895 04/02/2010 4:37 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Jeg har hatt mange norrøna-jakker de siste 10 årene. Min første trollveggen fra 95 var en helt suveren jakke. Og min trollveggen klatrebukse har blitt brukt utrolig mye, sommer som vinter, intens skogskjøring, osv og den er ikke blitt mye slitt, bruk tatt i betraktning. Men jeg har hatt mye trøbbel på samtlige Norrøna-plagg jeg kjøpte de siste årene, og mye feil skyldes at stoffet virker svakere, samt at de i stor grad har gått over fra å sy til å sveise/lime sømmer og skjøter. Jeg kjøpte f.eks ei fjørå-jakke, la mobilen i lomma og tok en løpetur. Hva skjedde? Jo, tyngda av min nokia 5310 var nok til at mobilen klarte å lage hull gjennom lomma,siden lomma bare er limt fast til selve jakka :-) Har endel lofotenutstyr, og i min relativt nyinnkjøpte lofoten-fleecejakka har glidelåsen løsna. Igjen, går opp i liminga. Hadde en omfattende delaminering samt løsning av lim på ei Vestveggen-jakke, fikk ei ny lofoten-jakke av norrøna, og etter bare 1 mnd begynner denne å delaminere. Som om ikke dette er nok, så var jeg på skitur med tung sekk til Finse nå i helga. Og da har har tyngde av sekken klart å gnage hull i gore-tex membranen, etter bare 2 dagers gåtur. Det skal være mulig å bruke lofoten-jakke på skitur med sekk? Siden denne markedsføres som en kompromissløs jakke? Av mine venner som har Norrøna, så vet jeg vel knapt om noen som ikke har hatt trøbbel med Norrøna-produkter. Men servicen hos Norrøna er upåklagelig. Bare synd at kvaliteten har tapt seg så sykt mye de siste årene...

Kvalitet på Norrøna
Bjørn Inge #15896 04/02/2010 4:39 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Jeg har hatt mange norrøna-jakker de siste 10 årene. Min første trollveggen fra 95 var en helt suveren jakke. Og min trollveggen klatrebukse har blitt brukt utrolig mye, sommer som vinter, intens skogskjøring, osv og den er ikke blitt mye slitt, bruk tatt i betraktning. Men jeg har hatt mye trøbbel på samtlige Norrøna-plagg jeg kjøpte de siste årene, og mye feil skyldes at stoffet virker svakere, samt at de i stor grad har gått over fra å sy til å sveise/lime sømmer og skjøter. Jeg kjøpte f.eks ei fjørå-jakke, la mobilen i lomma og tok en løpetur. Hva skjedde? Jo, tyngda av min nokia 5310 var nok til at mobilen klarte å lage hull gjennom lomma,siden lomma bare er limt fast til selve jakka :-) Har endel lofotenutstyr, og i min relativt nyinnkjøpte lofoten-fleecejakka har glidelåsen løsna. Igjen, går opp i liminga. Hadde en omfattende delaminering samt løsning av lim på ei Vestveggen-jakke, fikk ei ny lofoten-jakke av norrøna, og etter bare 1 mnd begynner denne å delaminere. Som om ikke dette er nok, så var jeg på skitur med tung sekk til Finse nå i helga. Og da har har tyngde av sekken klart å gnage hull i gore-tex membranen, etter bare 2 dagers gåtur. Det skal være mulig å bruke lofoten-jakke på skitur med sekk? Siden denne markedsføres som en kompromissløs jakke? Av mine venner som har Norrøna, så vet jeg vel knapt om noen som ikke har hatt trøbbel med Norrøna-produkter. Men servicen hos Norrøna er upåklagelig. Bare synd at kvaliteten har tapt seg så sykt mye de siste årene...

Norrøna
Bjørn Inge #15897 17/02/2010 9:24 PM
Fersking
Fersking

Som oftest så får du det du betaler for når du kjøpe jakke/ bukse. Men det kan være en produksjonsfeil siden jakken revnet, så dra tilbake dit du kjøpte den og få bytta den inn. Hadde det samme problemet med ei nordheim jakke men fikk bytta den inn igjen :cool

Re: Kvalitet på Norrøna?
Bjørn Inge #15898 18/02/2010 1:02 PM
Fersking
Fersking

Har ei trollveggen bukse, som revna i sømmen ved låret etter lite bruk. Riktignok etter litt unormal skikjøring med beina i været og ansiktet i snøen.

Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå