Jeg og alle mine 10 kolleger i snøskredgruppa på NGI bruker Barryvox Pulse. Det er en bra søker som er enkel, robust og har avanserte muligheter. Vi har brukt Barryvox søkere i alle år, og derfor naturlig at vi oppgraderte til denne.
Jeg sier ikke med dette at Barryvox nødvendigvis er den ?beste? søkeren på markedet. Det er mange gode søkere å velge i, og jeg vil ikke bruke min posisjon til å favorisere en produsent. ?.På samme måte som jeg kjører på Black Diamond ski og meget godt fornøyd med det, men mange er ikke enige at det er markedets ?beste? ski?.. Det mye om smak og behag.
Jeg har snakket med verdens ledende eksperter på søkere på internasjonale snøskredkonferanser. Problemet med dem er de som kan skredsøkere best alle har en direkte eller indirekte forbindelse til en produsent ? og da får man ikke nøytrale svar. På diskusjonssidene til http://www.telemarktips.com/ kan du sikkert finne mange sterke meninger om søkere. Der kan du sikkert lese om klager på Ortovox F1 pga drift i elektronikken som gjør at noen slutter å sende på den riktige frekvensen, og den nye S1 hvor skjermen har gått i stykker osv.
Til slutt: Det viktigste er ikke hvilken type skredsøker du har. Det viktigste er at du har en skredsøker, at du bruker den riktig og at du er godt trent i bruken av den.