Har brukt ABS sekken i et års tid nå og er brukbart fornøyd. Heldigvis ikke fått testet den ut i skred, men har vi to fall utløst sekken. Skulle gjerne sett at den ikke utløste seg så lett, men samtidig, hvis man en dag virkelig får bruk for den så tror jeg man er veldig fornøyd med at den er lett å utløse.
Har hatt med sekken på diverse flyturer, har alltid fått den med meg, men er litt mer plundrete. Noen ganger går det lett som ingenting, mens andre ganger må du forklare gang på gang hva du har med deg og hva det brukes til, ikke alltid like lett når du er i land hvor både engelsk og norsk er ukjent:) Men som sagt, har gått bra hver gang til nå.
I str. har jeg 50 og 30 liter. 50 er god på lange dagsturer. 30 rommer det meste, men 15 tror jeg kan bli litt knapp hvis du skal ha med litt mer enn bare spade og søkestang.
Siden flaksen og utløseren må sendes tilbake etter bruk tar dette litt tid. Jeg har endt opp med å kjøpe to sånn at jeg hele tid har en i reserve. En STOR ulempe er at du ikke er garantert at importør har flere utløsere inne. Mot slutten av sesongen i fjor var det umulig å oppdrive nye, fikk ikke min før sent i høst.
Snowpulse har jeg lite erfaringer med, men ut i fra hva jeg har forstått så fungerer begge relativt likt når det gjelder å ende opp på toppen av et skred.