Skal ha meg ei ryggskinna , men er litt usikker på hvilken..den som er mest behagelig å ha på seg,men også sikker da! tenkt på en vest "rygg vest"..Noen tips??
det er viktig at du prøver den på deg først. den skal sitte godt på ryggen. og en ting til som er viktig som mange gelmmer er at skinna skal gå langt nok ned på ryggen slik at den beskytter halebeinet og.
Vær obs på at en skinne som går så langt ned at den beskytter helebeinet ikke må gå så høyt at den utsetter nakken for fare ved press oppover. Ved testing i butikk: Bøy og strekk for å finne ut om skinnen vil gli oppover. Det har nemlig en del skinner lett for å gjøre.
Jeg bruker en Komperdell vest og er veldig fornøyd med den. Eneste minuset med den er at den kosta litt. Veldig viktig å prøve før man kjøper. Jeg har ikke prøvd andre ryggskinner. Sjekk ut www.komperdell.com
lager noen ypperlige skinner og jakker hvor du har en ledding i tverretningen i korsryggen. Det gir mye bedre bevegelsesfrihet i sideveisbevegelser og kan anbefales. Har kjørt med safety pro jakken i fire sesonger og er svært fornøyd
kjøpte akkurat en slik. har ikke prøvd den i bakken enda, men den har doble belter med skikkelig borrelås rundt livet, seler og virker bra. veldig billig oghttp://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=7126123&sid=7aO64HxRV535082&pos=17&tot=26
Jeg har Dainese ryggplate med nyrebelte ogStropper over skuldrene... Jeg er Stor fornøyd og den anbefales på det sterkeste! Billiger den også: akkurat under 1000 lappen..:o)
Har Dainese Race Jacket. Dette er en jakke med ermer. Kan benyttes med eller uten skulder og armbeskyttelse. Denne er nærmest uslåelig, men koster desverre deretter. Spør gjerne.
gå for Komperdell eller Dainese!! jobber på Intersport! de er klart de som sitter best!!! og som fungerer best selvsagt med tanke på at de har de fleste ledda på plata!!