Tele2 abonnenter flyttes vel fra Telenor til Netcom sitt nett i nær fremtid da Tele2 har inngått en avtale med Netcom.Jeg fikk i alle fall beskjed om dette for et halvt år siden, mens jeg fortsatt hadde Tele2, og svigermor har fått brev om at hun kommer til å motta nytt Sim-kort for å kunne motta signaler fra Netcom.
For de som har Tele2 og skal ferdes endel i fjellet og/eller i distriktene, så kan det være en idè og henvende seg til Tele2 og be om å få fortsette å ha Telenor nett på grunnlag av dekningen i de områdene man skal ferdes.Å ymte frampå om at alternativet er å si opp abonnementet om man blir flyttet til Netcom kan hjelpe.
Og kommer bindingstid opp som et tema for de som har det, så er det jo faktisk Tele2 som står for kontraktsbrudd etter mitt skjønn, man har jo tross alt bundet seg til et abonnement med Telenor dekning.De burde da ikke kreve noe for å portere nummeret til en annen leverandør om det blir resultatet.
Jo flere henvendelser de får, jo bedre skjønner de at det finnes abonnenter med behov for Telenor sin nettdekning.Jeg fikk i alle fall lovnad om at jeg skulle få beholde Telenor dekning hos Tele2 etter at jeg tok kontakt med dem og beskrev mitt behov.Ikke det at det fikk noen betydning for meg siden min arbeidsgiver gikk for Broadnet, som har Netcom dekning da, men det visste jeg ikke da.