Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Wide eller vanlig brett
#14074 24/09/2017 3:22 PM
Stian Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei har tenkt å kjøpe nytt brett og lurer på om jeg trenger wide eller ikke. Bruker str 45. Kan folk evt svare på om det er mye forskjell på et bredere eller om kjøreopplevelsen er mye den samme?

NB. Brettet jeg ser på er capita DOA og måler henholdsvis 25,7 på vanlig og 26,2 på wide på midten

Re: Wide eller vanlig brett
Stian #14075 29/09/2017 11:18 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Med str 45, så ville jeg absolutt valgt et wide brett.  Et wide brett gir deg mindre støvel over kant. Bakdelen med å kjøre et wide brett er at brettet blir tyngre kant til kant og større belastning på ankel. Det vil også bli vanskeligere å få kanten til å sitte i en Carving sving eller opp en isette pipevegg. men med str 45 vil du ikke ha noe problemer med dette, da føttene fyller brettet lett. Og du burde klare å få nok trykk mot kanten. Bredere brett gir også bedre flytt i pudderet.

litt avhengig av fotvinkling, så tror jeg du vil få store problemer med toe og heeldrag med str 45 og et brett med vanlig bredde.

Jeg trykker meg bevist ned i Boots som er en størrelse mindre enn jeg vanligvis bruker for å slippe drag. 

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå