Har hatt mye vondt selv pga vonde og trange sko, mest pga brede føtter. Pleier å gå seg til etter 5-10 skidager da liner former seg litt etter føttene. Strammer du til støvlene for fullt med en gang du kommer i bakken? Selv begynner jeg med litt mindre stramming de første turene, og strammer til etterhvert. Drar også opp klypene på skoene i stolheisen for å få litt blod i beina hvis jeg kjenner det begynner å trykke. Et godt tips mtp at du ble kald på tærne, ikke legg skoene i bagasjerommet om du kjører til anlegget/fjellet. Sett de på gulvet bak i bilen med varme på beina. Jeg setter også flasker med varmt vann i støvlene på vei til anlegget. Da starter jeg med varme støvler, og de blir sjelden kald når de først er god og varm. Funket fint sist i 19 minus.
Lykke til👍🏻
Takk for det ja.
Begynner alltid med varme sko som har lugget under varmluft fra vifta i bilen på vei til destinadjonen ja, samt nye sokker rett før beina går i skoa. Bytter ofte utover dagen også da jeg svetter en del pga intensiv kjøring.
Skal prøve å stramme mindre i begynnelsen når jeg drar ivei neste gang. Kan vøre noe av grunnen. Men liker samtidig at skoa sitter godt
Løsner alltid spennene i heisen for å få lettet på sirkulasjon. Men tror mye har bedret seg etter innkjøp av de tynneste sokkene jeg fant. Ble litt bedre plass, så får se om jeg øker volumet av sokken når lineren går seg til litt. Har derimot klart å få gnagsår på topptur nå sist, så skoa kan jo ikke være så alt for liten.
Bruker vanlige sko i cs 44. Nye alpinskoa er i 27,5 da fotbladet mitt er så langt.