Hei. Kjøpte et par nye ski på finn med kingpin mwerk. Jeg viste at bindingen var justert til støvler litt mindre enn mine egne. Men da jeg skulle tilpasse de idag, gikk hel-delen av bindingen et par mm over "STOP" linjen på monteringsplaten/helskiven som er montert til skia, når støvlen er klikket i og forward pressure er justert riktig. Noen som vet om dette er et stort problem? Eller det jeg lurer på er om jeg skal ta meg bry med å borre nye hull og montere heldelen 1cm lengre bak, eller om det ikke er noe stress? Hva er evt risikoen med å ikke gjøre noe, er det at bindingen løser ut lettere, eller at det ikke løser ut overhode?
Hola! Ikke ekspert og lenge siden jeg selv monterte bindinger. 1. Tror det er rimelig stor muligheter for at du kommer til å miste eller at bakbindingen dine ikke løser ut. Det er nokså stor bevegelser i bakbindingen når du kjører på ski og når bindingen løses ut feks ved tryn ol. Det er nok derfor at det står "STOP" på monteringsplaten. Anbefaler ikke å kjøre eller å tryne slik disse bindingen er nå montert. 2. Tech bindinger er nokså sensitive og trenger millimeter plassering for å funger mest mulig optimalt mth til utløsing og ufrivillig utløsing, da er det greit å ha litt å gå på monteringsplaten, slik at du kan flytt bakbinding fram eller tilbake. 3. Montering du har nå kan påvirke midtpunktet på skiene. Min erfaring på nye ski med rocker/camber er at de også er sensitive i forhold til hvor binding er plassert på skien, som kan påvirke kjøre egenskapene. Det ser ut som du har flytte bakbinding mye bakover?