Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Linkenbinding brakk - deler el. brukt å få tak i?
#184945 19/10/2015 10:14 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei,

Den ene Linken-bindingen min røk tvert av langs bunnplaten. Vet noen om hvor det kan være mulig å få tak i reservedeler eller har noen en slik binding å selge (evt. 2)? Prøver å poste bilde... De er vel over 6 år gamle, men liker dem godt.

EDIT: Nå fant jeg bruktmarkedet med "Ønskes kjøpt" mulighet og postet der: http://www.friflyt.no/Bruktmarked/Ski/Linken-binding Beklager "kryssposting" men er også interessert i tips og ideer her.

Tormod

Re: Linkenbinding brakk - deler el. brukt å få tak i?
Tormod Volden #184946 21/10/2015 9:59 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Har et par bindinger til salgs, hvis det skulle være aktuelt. Har sendt deg PM=)

Tormod Volden #184947 26/10/2015 11:29 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Takk til mfjelddalen og alle andre som sendte meg PM'er! Jeg har dermed fått kjøpt et par mindre brukte og muligens litt nyere Linken bindinger som jeg gleder meg til å slite ut. Nærmere inspeksjon av min "gode" binding avslørte noen mikrosprekker i platen der også, så den ville nok ryke snart om jeg hadde reparert eller byttet ut bare den brukne.

Etter å kikket rundt på dette og andre forum ser jeg ellers at det er kommet opp en del gode alternativer i løpet av årene. Neste gang blir det kanskje NTN? Men siden jeg kjøpte nye støvler bare noen få turer før bindingen brakk, hadde jeg ikke så lyst på å konvertere alt nå.

For full disclosure kjører jeg Linken på Völkl Mantra med Scarpa T1, mest i løssnøen rett utenfor løypene, samt noen sjeldne toppturer.

Takk for et hyggelig forum og god sesong alle sammen smile

Tormod Volden #184948 27/10/2015 1:48 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Heia!! 

Har vært utfor samme situasjon, min brakk framme i tåkassa. Og det er ikke noe problem for linkenbindingene har livstidsGARANTI!! bare ta kontakt med en butikk som har de eller Åsnes som kjøpte opp linken for noen år siden.

Tormod Volden #184949 27/10/2015 6:59 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Det høres fantastisk ut. Er det noen butikker som fortsatt selger Linken? Har ikke funnet noe om Linken på sidene til Åsnes, annet enn at linken.no redirigerer dit. Man kan jo prøve å kontakte dem, men det er ikke lenger så presserende for meg smile Men det er jo andre med brukne bindinger der ute, har jeg nå erfart. Det spørs hvordan de definerer "livstid", kanskje for delelageret?